Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva er du villig til å gi slipp på

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-12, 10:47   #5
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er du villig til å gi slipp på

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det blir litt sånn spis-opp-tenk-på-de-sultne-barna-i-afrika-argumentasjon. Det er mye jeg kunne ville være villig til å ofre hvis det faktisk var en direkte konsekvens til at andre fikk det bedre. Å bare bruke litt mindre slik at andre på magisk diffusjonsvis kan bruke mer - vel, det sitter lenger inne.

Akkurat der er jeg også.

Hadde jeg konkret visst at andre fikk det bedre, så kunne jeg personlig ofret mye. Samtidig så vet jeg at folk som er mye syke, også i Norge, bruker mye penger på sykdommen(e) sine, og jeg er vel egentlig ikke for at det skal koste mer enn det gjør i dag. Lett for meg å si at jeg skal betale egenandel for å ligge på sykehus - så langt i livet mitt har jeg ikke lagt der spesielt mye. Samme med medisiner, legebesøk, etc. etc.

Så lenge AS Norge faktisk har råd til å betale for pensjon, sykelønnsordning etc. så ser jeg ingen behov for å kutte i dem. Et kutt i sykelønnsordninga gjør ikke ett eneste barn i Afrika mettere.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.