Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)
Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.
unnskyld, men det ble litt for banalt. Det er vel kanskje noe med budskapet bak det hele som også må med i betraktningen her. Og jeg ER skeptisk til noen av sidene ved jula.
At salget er tapt er helt greit. Jeg har ingenting spesielt imot Halloween, men jeg har heller ikke sansen. Jeg registrerer at Nille flommer over sv masker og sukker resignert.
Når det er sagt, vet jeg ikke om hallo venn er kirkegreier. Det er som sagt ikke det vi kaller det som skjer i menighetshuset her. Og jeg tenker at et alternativ for de som ikke har sansen - hva er det som er så irriterende med det da? Min jente er redd for alt mulige skumle greier, og da er det bedre å ta henne med på noe som er lystbetont for henne enn å sitte her og vente på barn som skal komme på døra og som hun kanskje blir skremt av.
Går det ikke an å godta at man velger det som man tenker er best og gøyest for barna sine?
Ja, det er jo dette jeg er enig i.
Og at HalloVenn er lagt til samme kveld som Halloween, er jo nettopp fordi det skal være et alternativ til den kvelden. Så ikke det skal stå "fromme" barn og åpne opp døra for alle som ringer på, og må forklare seg fordi de ikke deltar.
Det er så mange som blir provosert av alternativer til alt det vanlige, mainstreame. Hvorfor ikke prøve å se på det på en annen måte, enn at det bare er utreit, puteflaut, banalt eller at det er noe som skaper et skille mellom "snillinger og slemminger".
Ellers er jeg litt enig med deg Ulvefar, at ungene liker det litt skumle og ikke må skånes fra alt det! Og spøkelseskveld eller en Halloween-fest kan være et alternativ til å gå rundt og mase om godteri. Men syns at mange av de skumleste maskene ikke hører hjemme i lekebutikker eller for barn. "Adults" står det på de gyseligste zombiemaskene - hvorfor selges det da i lekebutikken? Hos 7-åringene er det nesten konkurranse om hvem som har den mest fryktinngytende maska - jeg hater det, etter alle skrekkfilmene jeg har fordøyd i tenårene....