Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-12, 02:54   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Det er en skikkelig uggen stemning her om dagen, hinting og snakk om mistillit, knebling, utestenging og så videre.
Jeg synes det burde åpnes for at en kan ta en skikkelig diskusjon der alle fritt kan si det de mener for å få reset luften. Nå er det jo skikkelige "det andre forumet" tendenser her.
Jeg eier/driver selv et lite forum, og hadde ikke kunnet gjøre det om jeg ikke hadde tenkt over det i alt jeg skriver. Og det forventer jeg fra admins/modder i alle fora jeg frekventerer. En modde har et litt overordnet ansvar for å oppføre seg litt bedre enn "vanlige" brukere, litt som et kommunestyre (siden begge baseres på frivillighet i større eller mindre grad), der det selvsagt finnes råtne epler i kurven, men i de fleste tilfeller er man seg sin rolle utad bevisst og oppfører seg deretter.
Hvis det er mistillit mot modder burde det være rom for å ta opp dette åpent i forumet, og er mistilliten velbegrunnet bør da modden(e?) vurdere å ta sin hatt og gå.
Så klart er det ikke slik at man som modde/admin skal tåle alt som kommer, men man bør håndtere det på en ryddig måte slik at man unngår spekulasjoner og sur stemning i et helt forum.
En av grunnene til at jeg begynte å bruke FP, og at jeg har anbefalt det til flere er at det alltid har vært rom for å diskutere ting åpent, ta vanskelige ting opp og ikke minst kunne snakke seg ferdig. Det er min oppfatning at så ikke er mulig lengre, og det finner jeg veldig uheldig, for det ødelegger mye av det som var/er fint med FP.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.