Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Middager på rundt 500 kcal

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-12, 02:41   #29
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middager på rundt 500 kcal

Denne suppa http://m.matprat.no/c.jsp?cid=254741...cle%2F1618%2F4 prøvde vi forrige veke. 1/4 av oppskrifta gir 350 kcal, og eg blei stappmett!

Grønnsaksbaserte gryteretter og supper er generelt gode alternativ.

Eg har ei torskegryte, med rotgrønnsaker, torsk, karri og litt potet som oggir3-400 kcal til eit måltid (oppskrifta er ikkje tilgjengeleg frå phonen, men eg kan finne ho neste veke).

Supper av mosa grønnsaker er og veldig mettende. Eg har laga ein del suppe av hakka tomat og frest løk og kvitløk, miksa i stavmiksar (to løk og to bokser hakka tomat). Fyll på med steikt kylling i terninger, gulrot, kålrabi og potet i terningar, selleristang i biter og anna som kan vere godt. Smak til med chili, salt og pepper.

Kålrabistappe av kålrabi, gulrot og lettmelk med fiskekaker til er og mettende og kalorifattig.

Torsk pakka inn i bacon med pinjekjerner og brekkbønner, steikt i form med ein moderat porsjon potet til er godt og porsjonene kan lett skalerast ned til under 500 kcal (kan finne steiketid og temperatur i midten av neste veke, men det må og slåast opp. Minn meg gjerne på det!).

Rød bulgur (http://veganmisjonen.blogspot.no/201...ulgur.html?m=1) med ein dæsj yoghurt naturell til og mykje salat til, er godt saman med dei fleste varianter av steikt kjøtt eller fisk. Bulguren gir omlag 100 kcal pr. porsjon, så det går det an å spise mykje av.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.