Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-12, 13:28   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For noe tull. Jeg har vært innflytter til et knøttested på indre østland hvor det ofte ble bestemt på forhånd om man skulle like noen eller ikke. Kom man fra mer sentrale deler av østlandet havnet man automatisk i ikke-liker-båsen. Skolen syns barn som ikke ville gå i kirken av troshensyn som vanskelige, postkassa ble fullstappet av snø, hver dag, hver vinter, var man skilt eller stemte noe til venstre for midten ble man snakket om på butikken, og det tok over 20 år før foreldrene mine ble hilset på av lokalbefolkningen. Forsøk på vennlighet ble hånliggjort.

Jeg har også bevitnet hvordan lokalbefolkningen i en annen liten innlandsbygd satte seg ut i veikanten med "svartinger, go home"-skilt da det ble planlagt et asylmottak i der. Og hvordan ingen snakket til meg hver gang jeg var der med kjæresten min de tre årene vi var sammen. Eller at jentene i bygda lot det gå sport i å prøve å sjekke ham opp bare jeg gikk på do.

Tull?
Jeg kommer selv fra en bitteliten bygd, og min mor er selv innflytter der. Så det der tror jeg vi kan diskutere i det uendelige.

Kanskje bygdene i midtnorge er veldig urbane i forhold til på Østlandet da?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.