Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-12, 15:08   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Jeg hadde med meg 7-åring i høstferien, og det var helt fantastisk. Både hun og jeg storkoste oss.

Snuppa graderer øyeblikkelig til svart belte i shopping og holdt ut besøk til både Boden og Bravissimo mot at jeg holdt ut Disney-butikk og Hamleys. Hun liker markeder (noe jeg egentlig ikke gjør), så vi var både i Camden market og Covent garden. Pengene hennes fikk ben å gå på i London.

Av museer besøkte vi:
- British Museum - veldig bra. Henvend deg i familieskranken og man får oppgavehefter som er alderstilpasset. Gratis.
- Aquarium - som var veldig stas med både haier og skilpadder som kom veldig nær. Snuppa var mer fascinert enn jeg. Forholdsvis dyrt.
- Science museum - verken jeg eller snuppa er realfaglig interessert, men de hadde en svær "psykologi"-utstilling som vi brukte en liten evighet på. Masse å gjøre. Snuppa knuste meg i konsentrasjonsevnetesten og personalet sa de aldri hadde sett så høy score før hos barn Gratis
- Natural History Museum - igjen for de med større realfaglig interesse enn oss, men fy fader så mye både jeg og snuppa lærte på den timen vi var der (vi kunne gjerne vært der lenger, men vi skulle hjem til Norge). Gratis.

Turistattrasjoner besøkt og forklart:
- Big Ben - som snuppa fremdeles insisterer på at heter Big Bang.
- Trafalgar square og Lord Nelson statuen.
- Buckingham Palace - snuppa husket dette fra både OL og den siste Biler-filmen
- 10 Downing Street - sånn bare fordi det var på veien

Vi spiste masse god mat (mye av etter anbefalinger her inne):
- Hawksmoor - Nydelig biffrestaurant som nok ikke har barn på besøk hver dag. Men snuppa koste seg stort med å være på "ordentlig" restaurant og spiste godt ... og ble oppvartet av samtlige kelnere. Snuppa slo til og begynte å snakke engelsk ... et språk hun egentlig ikke kan, men så kunne hun plutselig masse allikevel. Mor veldig imponert over både engelskkunnskaper, bordskikk og matglede.
- Giraffe - snuppas favoritt. Maten jeg fikk var helt upåklagelig.
- Wagamama - japansk "fast food". Som jeg elsker og snuppa kan leve med. De deler ut barnespisepinner og blander ingen mat i barnemenyen og det setter vi umåtelig pris på.
- Jamie's Italian - en kejderestaurant av Jamie Oliver. Nydelig mat. Skikkelig barnemeny. Pommes frites med parmesan og trøffelolje anbefales.

Og sist med ikke minst. Vi gikk på musical og så Mamma Mia! Det ble en fryktelig sen kveld, men snuppa smilte fra øre til øre, og var henrykt over at de hadde tre sing along nummer helt til slutt. Da sang vi begge av full hals.

Det gikk over all forventning å reise alene med barn. Så det gjør jeg gjerne igjen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.