|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!
Ja den sier det vel ikke eksplisitt? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men ingen har noensinne sagt at morsmelken utgjør noen stor forskjell på iq uansett, selv om Dagbladet prøver å vinkle det dithen. Sist redigert av ElinM : 05-10-06 kl 19:39. Årsak: skriveleif |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!Jeg skjønner ikke problemet, egentlig.
|
|
|
#4 |
|
Like blid!
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!Min historie er vel ganske klassisk. Storebror ville ikke ta brystet uansett hvordan eller hvor mye jeg prøvde. Etter iherdig innsats, mange tårer og utrolig dårlig samvittighet gav jeg opp etter fire mnd. Jeg visste at amming var best og jeg visste at jeg hadde prøvd det jeg kunne, men allikvel hadde jeg dårlig samvittighet. Kunne jeg fortsatt å pumpe meg så han fikk de edle dråpene? Ja, det var vel nettopp derfor jeg hadde dårlig samvittighet. Jeg kunne selvsagt det, men til hvilken pris? Jeg hadde lite melk og ble hele tiden påminnet om det jeg ikke fikk til til barnet mitt. Det føltes stadig som et nederlag. Matingen ble et pes istedet for en kosestund. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har fått viljen sin
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pen. Så det så.
Ja, og det er tåpelig av Iset å insinuere noe annet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
sasiltranopogol
Hvor: sammen med 538.410 andre
![]() ![]() |
Personlig tok jeg det med ammestopp ganske lett, men så hadde jeg ikke vært på NM før jeg tok den avgjørelsen heller da
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Jeg er ganske sikker på at det er dette som er normen for de fleste. Følelser lar seg ikke styre av fornuften. Man blir lei seg helt uavhengig av om man har en "reell" grunn til det eller ikke. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Dersom man ble nødt til å slutte med ammingen finner man ut at det er ikke så mange som slutter med ammingen frivillig, eller fordi de ikke gidder. Det er i de aller fleste helt fullt forsvarlige og gode grunner til at folk slutter med amming eller velger å ikke amme. I hvert fall i Norge! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Selvfølgelig er morsmelk den beste maten en baby kan få! Om amming er det beste for barnet eller ikke, er noe helt annet.
|
|
|
#11 |
|
Nei, jeg er ikke enig i at morsmelk i alle tilfeller er den beste maten alle babyer kan få. Dette begrunner jeg i at flere mødre lever usunt, og jeg er vel en av de få som faktisk tror og mener at det ikke er helt likegyldig hva moren spiser for deretter å kunne kvalitetsmerke morsmelken. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Barn blir ikke smartere av morsmelk (Dagbladet) (Zol: en gladnyhet til deg!)Aaarrrghhh... enda en ammetråd som går inn i rekken av at konkludere med at joda ammebarn er smartere. Det er faktisk en av de tingene jeg IKKE tror på når det gjelder amming. For at JEG skal tro på en slik teori (eller forskningsfakta) så bør de værsågod å legge fram HVEM som er testet, HVA testpersonene jobber med, HVOR de bor og om de har brukt amming alene eller sammen med MME, hva de spiser osv. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|