Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

35-timersuke for barnefamilier

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 22:59   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 35-timersuke for barnefamilier

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg kjenner til flere par som har fått flere barn enn de strengt talt klarer å "følge" opp, og blir helt avhengig av foreldre og andre for å få kabalen til å gå opp når det gjelder tidsklemme og slike ting. Jeg klarer ikke å synes at det er statens problem at familieplanleggingen slo feil.

Hvor mange barn bør man minimum ha for at det skal være ok, eller tillatt, å ha noen tanker og meninger om samfunnet man lever i, da? Hvis man ikke får barnehageplass i umiddelbar nærhet, men må pendle og bruke store deler av morgenen samt ettmiddagen på dette, og man har kanskje bare denne ene ungen, burde man ikke fått barn, da? Man har jo ingen garantier for hvor knirkefri fremtiden vil bli, om man i det hele tatt vil ha jobben man har nå om fem år, og alt er i det hele tatt ganske usikkert, så man burde strengt tatt avstå fra å reprodusere i det hele tatt skal man følge den tankegangen. Skal man planlegge Livet må det ikke være særlig mange fartsdumper på veien, ikke hvis man skal ha rett til å si eller mene noe, hvert fall.

Jeg blir ganske oppgitt over disse seg-selv-å-takke-holdningene som ofte regjerer. Å kalle flere barn enn "normalen" "familieplanlegging som slo feil" provoserer meg kraftig, og jeg synes det sier en del om mennesket som sier det samt evnen de har til refleksjon over utviklingen i samfunnet.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.