Sv: Kronikk i Dagbladet
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Mobilforbud tror jeg faktisk hadde fått meg til å bli Vanskelig Forelder. Jeg synes at den regelen de har nå om at mobiler skal være usynlige og uten lyd, dvs ligge i sekken på lydløs eller avslått er tilstrekkelig. Det er veldig upraktisk hvis ungene ikke skal kunne ha mobil etter skoletid hvis de skal nedi sentrum eller noe sånt etter skolen.
Hos oss har det vært episoder med filming, fotografering i dusjen, så regelen er absolutt.
Hvis det er sånn, at behovet for mobil etteR skoletid er helt prekært, da må man faktisk finne andre løsninger (dra hjem og hente den f.eks?) eventuelt forklare rektor under to øyne (ie ikke på et felles møte hvor ingen avgjørelser uansett endres på), hvorfor ditt barn er i en så spesiell situasjon at hun eller han må ha med mobilelefon på skolen.
Dette er en kampsak for deg, andre foreldre har tilsvarende kampsaker, og dermed er vi i gang.