Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-12, 17:35   #521
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

For ordens skyld: Dette som generelt motsvar på barneombudets påstand om at barn/ungdom ikke lyver seg inn i ting. Og tanker om hvilke behov disse kan ha for å ikke bli avfeid og/eller misbrukt. Ikke spekulering om jenta i akkurat denne saken. For alt vi vet kan offerets troverdighet ha vært avgjørende for hvem han siktet seg inn på. Noe som gjør det hele enda jævligere. Den slueste og mest hensynsløse av alle ulver sikter seg inn på barnet som har ropt ulv før. Fordi den vet at landsbyen ikke vil bry seg om ropene neste gang.

Dette er jeg enig i. Det er som du sier ingen formildende omstendighet. Heller tvert i mot. Hun er et barn og han er voksen. Selv om hun "legger opp til det" (herregud hva er det å si!?) eller lyver om deler av det så er det som har kommet frem uansett så graverende i seg selv. Det er tydeligvis en jente (og kanskje familie) som ikke har et godt rykte og jenta må ha det fryktelig vanskelig. Håper hun får den omsorgen og støtten hun trenger for å komme seg videre uansett dom. Han er ferdig om kommunestyret i vågå bestemmer seg for det. Han har jo ingen sentrale verv tror jeg, men det virker som partisekretæren har kommet med sterke "anbefalinger" til lokalpartiet allikevel. Han er jo folkevalgt så han kan jo vel i prinsippet fortsette som uavhengig representant i kommunestyret og slikt ut perioden?

vixen er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 17:38   #522
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Dagens gode råd må være: Never trust a man in a lusekofte.

Jeg har alltid vært skeptisk til menn i kofter, både med og uten lus.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 17:54   #523
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke lest alle innleggene her så godt mulig det har blitt nevnt allerede men må bare si at det som går inn på meg er at Mette Y Larsen i et år nå har gjentatt at meldingene Øygard har sendt har vært totalt harmløse. Ekkelt, veldig ekkelt.

Når det gjelder bydga og støtten til ordføreren så ikke dette så uvanlig tror jeg. Tenk på alle anklager mot overgrep osv som blir dysset ned av folk, oversett og løgner spredt om de som ofte er offerene. Dette handler vel mest om makt, og det er en mann med makt i tillegg som altså bygda velger å stille seg bak. Jeg er ikke like sjokkerte som mange over at han trodde han kunne "get away with it". Jeg tror de ofte gjør det, desverre. Særlig på slike steder.

Lisa er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 18:34   #524
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker forøvrig at han nok ikketar i mot råd fra andre om hvordan han skal uttale seg og håndtere denne saken.

Jeg tror heller ikke han gjør det. Og jeg synes han er på grensen til en som burde beskyttes mot seg selv. Uansett hva han har gjort og ikke gjort, så burde han skjønt at med de bevisene som har kommet frem så langt, så lønner det seg ikke på noen som helst måte å legge skylden på et barn.

På den annen side, la ham for all del sitte der og plukke seg selv fra hverandre bit for bit. For all del!

Gammel 13-10-12, 18:46   #525
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk i Vågå med Arbeiderpartiet i spissen bør nå kaste seg rundt og finne ut hvordan de kan på en overbevisende og ydmyk måte unnskylde oppførselen sin mot jenta, familien hennes og vennene hennes.

Gammel 13-10-12, 18:51   #526
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Folk i Vågå med Arbeiderpartiet i spissen bør nå kaste seg rundt og finne ut hvordan de kan på en overbevisende og ydmyk måte unnskylde oppførselen sin mot jenta, familien hennes og vennene hennes.

Word.

Og jeg tenker at det at denne amøben av en mann ikke vil trekke seg som ordfører og er skuffet over AP sentralt, bekrefter det Filifjonka skrev for noen sider tilbake om at det virker som om han ser på seg selv som en gud.

Jeg får fullstendig makk av den typen menneske som han er. Fullstendig. Og bygdehælvetet bør skamme seg dypt og inderlig. Det er bare så synd at det nok aldri kommer noen "offentlig" unnskyldelse fra lokalsamfunnet i denne saken.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 18:54   #527
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fascinerende:

- Det var hun som startet det, hun maste og maste, sa Øygard. Dette var et poeng han kom tilbake til flere ganger i løpet av fredagen.

Øygard forklarte at hans ønske med Skype-utvekslingen var å skape en «frisone». Et sted jenta kunne føle seg trygg i en vanskelig hverdag. Han legger vekt på at jenta hadde det tøft på hjemmefronten særlig med mor. Og han hadde samtidig observert at jenta hadde utviklet en språkbruk, og et forhold til seksualitet, som var uvanlig.

- Jeg ville se hvor grensene hennes gikk, men ser i ettertid at det ikke var mitt ansvar.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 18:56   #528
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, alle fjortenåringer som har det litt vanskelig trenger vel en frisone der en kan sitte og kle av seg og prate dirty med en slesk femtiåring.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 18:57   #529
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken galakse lever han i egentlig?

Gammel 13-10-12, 18:59   #530
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes hele fyren virker litt... mentalt begrenset.

Minty er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 19:00   #531
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er åpenbart tøffe tak for vennene til jenta også:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...land/1.8357246

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 19:01   #532
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper han googler seg selv og finner denne tåden.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 20:24   #533
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper hele bygda leser denne tråden.

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 20:25   #534
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er definitivt mange som hadde hatt godt av å lese denne.

Gammel 13-10-12, 20:31   #535
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Jeg håper virkelig vennene hans, om det er Stoltenberg eller andre, tar kontakt med ham og understreker at han må slutte å legge ansvaret på jenta. At det eneste han kan gjøre nå for å redde siste rest av ære - og vennskap - er å fortelle alt og ta alt ansvar for det som har skjedd. At de forventer at han gjør dette, ellers bryter de med ham.

Gammel 13-10-12, 20:36   #536
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg syns Stoltenberg kan ta seg en tur på skolen til denne jenta og snakke med klassen hennes jeg, for å være helt ærlig. Såpass kan han faktisk gjøre her. Han har latt seg bruke som verktøy for en overgriper - det er hevet over enhver tvil at denne jenta har stått i et helvete og at Stoltenbergs støtte til overgriperen har vært en belastning - han kan ta ansvar for akkurat det. For eksempel på mandag.

Gammel 13-10-12, 20:41   #537
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg syns Stoltenberg kan ta seg en tur på skolen til denne jenta og snakke med klassen hennes jeg, for å være helt ærlig. Såpass kan han faktisk gjøre her. Han har latt seg bruke som verktøy for en overgriper - det er hevet over enhver tvil at denne jenta har stått i et helvete og at Stoltenbergs støtte til overgriperen har vært en belastning - han kan ta ansvar for akkurat det. For eksempel på mandag.

God tanke, men det blir vel feil mens rettssaken pågår. Men jeg synes faktisk han burde vitnet om middagen hos ham, og ikke minst om denne middagen jenta ikke kom til var hun ment å være der, hadde statsministeren tenkt å invitere klassen hennes på besøk, eller var dette mere sprøyt

Maz er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 20:42   #538
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes adferden hans er slik at jeg mener at dette er et sted rettspsykiatere burde vært på banen.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 20:43   #539
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Bare for kuriositetens skyld kikket jeg på Øygards profil på FB i går morges og så at han hadde 4070 venner. 4021 i dag.
Jada, jeg er litt pling i hodet. *glis*

4007 nå. Litt pling i hodet jeg også.

Gammel 13-10-12, 20:45   #540
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Men har Stoltenberg virkelig gitt noe støtte til ordføreren etter at saken ble kjent?

At det kommer frem i retten at ordføreren har sagt at Jens Stoltenberg skulle invitere klassen til SMK trenger det jo ikke være noe hold i?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.