|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#521 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Dette er jeg enig i. Det er som du sier ingen formildende omstendighet. Heller tvert i mot. Hun er et barn og han er voksen. Selv om hun "legger opp til det" (herregud hva er det å si!?) eller lyver om deler av det så er det som har kommet frem uansett så graverende i seg selv. Det er tydeligvis en jente (og kanskje familie) som ikke har et godt rykte og jenta må ha det fryktelig vanskelig. Håper hun får den omsorgen og støtten hun trenger for å komme seg videre uansett dom. Han er ferdig om kommunestyret i vågå bestemmer seg for det. Han har jo ingen sentrale verv tror jeg, men det virker som partisekretæren har kommet med sterke "anbefalinger" til lokalpartiet allikevel. Han er jo folkevalgt så han kan jo vel i prinsippet fortsette som uavhengig representant i kommunestyret og slikt ut perioden? |
|
|
|
|
#523 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg har ikke lest alle innleggene her så godt mulig det har blitt nevnt allerede men må bare si at det som går inn på meg er at Mette Y Larsen i et år nå har gjentatt at meldingene Øygard har sendt har vært totalt harmløse. Ekkelt, veldig ekkelt. |
|
|
|
|
#524 |
|
Egenial
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror heller ikke han gjør det. Og jeg synes han er på grensen til en som burde beskyttes mot seg selv. Uansett hva han har gjort og ikke gjort, så burde han skjønt at med de bevisene som har kommet frem så langt, så lønner det seg ikke på noen som helst måte å legge skylden på et barn.
|
|
#525 |
|
This is normal!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeFolk i Vågå med Arbeiderpartiet i spissen bør nå kaste seg rundt og finne ut hvordan de kan på en overbevisende og ydmyk måte unnskylde oppførselen sin mot jenta, familien hennes og vennene hennes.
|
|
|
#526 |
|
|
Word. |
|
|
|
|
#527 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeFascinerende: |
|
|
|
|
#529 |
|
This is normal!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHvilken galakse lever han i egentlig?
|
|
|
#530 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes hele fyren virker litt... mentalt begrenset. |
|
|
|
|
#531 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er åpenbart tøffe tak for vennene til jenta også: |
|
|
|
|
#533 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg håper hele bygda leser denne tråden. |
|
|
|
|
#534 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er definitivt mange som hadde hatt godt av å lese denne.
|
|
#535 |
|
This is normal!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg håper virkelig vennene hans, om det er Stoltenberg eller andre, tar kontakt med ham og understreker at han må slutte å legge ansvaret på jenta. At det eneste han kan gjøre nå for å redde siste rest av ære - og vennskap - er å fortelle alt og ta alt ansvar for det som har skjedd. At de forventer at han gjør dette, ellers bryter de med ham.
|
|
|
#536 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns Stoltenberg kan ta seg en tur på skolen til denne jenta og snakke med klassen hennes jeg, for å være helt ærlig. Såpass kan han faktisk gjøre her. Han har latt seg bruke som verktøy for en overgriper - det er hevet over enhver tvil at denne jenta har stått i et helvete og at Stoltenbergs støtte til overgriperen har vært en belastning - han kan ta ansvar for akkurat det. For eksempel på mandag. |
|
|
#537 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
God tanke, men det blir vel feil mens rettssaken pågår. Men jeg synes faktisk han burde vitnet om middagen hos ham, og ikke minst om denne middagen jenta ikke kom til var hun ment å være der, hadde statsministeren tenkt å invitere klassen hennes på besøk, eller var dette mere sprøyt |
|
|
|
|
#538 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes adferden hans er slik at jeg mener at dette er et sted rettspsykiatere burde vært på banen. |
|
|
|
|
#539 |
|
Nå også i farger
4007 nå. Litt pling i hodet jeg også. |
|
|
|
|
#540 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMen har Stoltenberg virkelig gitt noe støtte til ordføreren etter at saken ble kjent?
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|