Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 21:43   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Jeg har fire skittentøyskurver,
1. fars arbeidstøy,
2. mørkt 40 grader
3. finvask
4. lyst 60/90 graders

Jeg vasker mellom 5 og 8 maskiner i uka. Det kommer litt an på fars arbeidsoppgaver og hvor mange ganger om dagen han dusjer og hvor skittent arbeid han har hatt!
Har et flott vaskerom, men bruker tørketrommel for å bli ferdig med klesvask og fordi jeg har to barn som reagerer på bjerkepollen og gress. De er begge to bedre av sine plager etter at mor sluttet å henge all vask ut fra april til oktober

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Mange bakterier overlever på 60 grader, alt undertøy og håndklær/vaskekluter blir derfor vasket på 95 grader her hos meg.

........................

Flott figur, Liven. Jeg ser at jeg kan bli enda flinkere til å bruke mer enn 65 graders vask ifht bakterier.

Men LIven, har du bare truser i 100% bomull?
Lycra og annen elastikk tåler dårlig høy varme.
Truser i polyester/lycra vil bli feldig fort ødelagt.
Jeg vasker alt mitt undertøy på 60 grader - BH også - og jeg ser at det blir fort stygt.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.