Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen
Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.
Nettopp. Jeg kjeftet på NAV da de var uforskammede nok til å antyde i brevs form at jeg måtte ha dokumentasjon på at Mannen overtok MIN permisjon. MIN? sa jeg, det heter Foreldrepermisjon!. Uansett, yngstemann hadde mer permisjonstid sammen med sin far enn med meg. Det var veldig bra for dem begge. Og anbefales varmt.
Det er kjempebra at det funket så bra for dere. Vi delte også permisjonen på midten med mellomste. Det fungerte ikke for oss. Mannen min trives kjempegodt sammen med barna sine og bruker like mye tid med dem som jeg, men å gå hjemme i ukesvis passet ikke ham. I tillegg tapte vi veldig mye penger på det, både fordi jeg har fastlønn og det har ikke han og rett og slett fordi han ikke opptjente feriepenger i den tiden han var i permisjon. Jeg arbeider i kommunen og får dermed feriepenger av hele perioden. Det betyr mye for oss som ikke har kjempegod råd fra før av.
Denne gangen tar han 12 uker + 2 uker i forbindelse med fødselen. Ikke fordi jeg ikke vil gi fra meg "mine" uker, for slik tenker ikke jeg i det hele tatt, men fordi det passer best for vår familie.