|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Likestilling i likestillingsdebatten. (Spinoff: Enslig forsørger som får samboer)
Jeg sluker ikke dette rått, jeg er ikke engang enig i alt som står der (noe jeg glemte å skrive i innledningen etter at jeg flyttet den fra tråden) men jeg synes det var et greit eksempel på at det ikke bare er jeg, eller bare menn, som oppfatter diskriminering av menn på samme måte som meg og på en polarisert debatt.
Ja, noe av det mest fornærmende jeg møtte som alenepappa var den der.
Ja, men som et eksempel på at mange mener menn blir diskriminert når det gjelder barn og et eksempel på en polarisert debatt er den vel ganske glimrende, er den ikke?
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: Likestilling i likestillingsdebatten. (Spinoff: Enslig forsørger som får samboer)
Nei, den er et eksempel på at én blogger mener mange menn blir diskriminert. Og jeg vil tro den kan bidra til å polarisere debatten hvis denne bloggeren har mange lesere.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men da er det jo fordi de har lav inntekt. Tilsvarende like mange menn med samme inntekt får/hadde fått fri rettshjelp. Grunnen til at flere kvinner får fri rettshjelp etter skillsmisse er at flere kvinner enn menn går ned i stillingsprosent før skillsmissen, sitter med en stilling mindre enn 100% i det de blir skilt og ikke bare kan knipse med fingrene for å få heltidsstilling. I tillegg er det et problem at man i typiske "kvinneyrker" ofte ikke får mer enn noen få prosent stilling samt at kvinner tjener mindre enn menn.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|