Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

De beste vintervottene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-12, 22:09   #1
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De beste vintervottene?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Egentlig ikke. Når det er varmt nekter de å bruke votter. Når det er slapsføre bruker de regnvotter med ullvott inni. Når det er snø spiller det egentlig ingen rolle om det er dyre eller billige votter. Min erfaring er egentlig at det ikke finnes votter som holder godt nok til litt større barn med variert lek, derfor er det like greit å ha mange par så man kan skifte hvis man blir våt og skitten.

Nei, nei. Vi har egentlig slitt med at når de blir våte, blir de sure og da er hyggen over. Derfor var det bliss å finne Hestravottene, for da ble de aldri våte. Regnvotter har de hatet som pesten siden de var snørrete barnehageunger, rare krapylene.

Av en eller merkelig grunn er bekledningen på hendene en stor faktor i forhold til en vellykket uteaktivitet om vinteren. Er skihandskene for varme, blir skituren lite trivelig, for eksempel. Og tenke seg til om de er for kalde!

Gammel 26-09-12, 22:14   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste vintervottene?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Nei, nei. Vi har egentlig slitt med at når de blir våte, blir de sure og da er hyggen over. Derfor var det bliss å finne Hestravottene, for da ble de aldri våte. Regnvotter har de hatet som pesten siden de var snørrete barnehageunger, rare krapylene.

Av en eller merkelig grunn er bekledningen på hendene en stor faktor i forhold til en vellykket uteaktivitet om vinteren. Er skihandskene for varme, blir skituren lite trivelig, for eksempel. Og tenke seg til om de er for kalde!

Det vi har slitt med de to siste vinterene er at de to yngste vil ha votter, men at det er klin umulig å få på de votter som faktisk sitter. Hvor mange ganger jeg har stått ute i snøen eller pissregnet med to gutter som har hylt eller sutra over at vottene faller av eller ikke sitter skikkelig på mens jeg har nesten mistet vettet av frustrasjon tør jeg ikke tenke på.

I fjor vinter testet jeg meg gjennom hele votteutvalget i Trøndelag, tror jeg, i ren desperasjon, og landet på at McKinley var enklest og få på og få til å sitte skikkelig. De var i tillegg varme, og sånn høvelig vanntette.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.