Sv: Solskjerming til dette vinduet?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Etter å ha spurt et tilsvarende spørsmål som deg, innser jeg at det er normalt å betale tusenvis og titusenvis for solskjerming. Jeg antar at folk her inne enten har veldig god råd eller prioriterer annerledes enn meg. Jeg hadde ikke betalt ti tusen, langt mindre tjue, for gardiner til et vindu. Ikke om det brant i helvete. Jeg vet om mye annet jeg ville gjort med de pengene.
Til mitt forsvar vil jeg si at solskjermingen sparer oss for mange penger også. Vi har såpass kraftig sol inn vinduene at møbler og tepper og til og med gulvbelegget har solskader. Temperaturen på våren og sommer overstiger nesten alltid 30 grader inne i stua om vi ikke skjermer mot sola. At vi kjøpte så dyre gardiner er fordi vi har planer om at de skal vare i årevis. Verken møbler eller gardiner byttes med humør og årstid hos oss, så jeg syns ikke det er sløsing å bruke penger på noe av høy kvalitet som samtidig øker levetiden på øvrig interiør.
Det er sikkert mye pengene kunne vært brukt til, men når vi har lagt mye arbeid i oppussing og innredning av stua så syns jeg solskjerming er en god investering for å forlenge tiden til neste gang ting må pusses opp og byttes.
|