Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

6-åringen trenger tur-klær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-12, 20:32   #10
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: 6-åringen trenger tur-klær

Her har vi to Isbjørn-jakker som jeg kjøpte på konkurssalg, men de blir omtrent aldri brukt. Ingen av mine tre jenter har likt disse jakkene og de brukes kun når jeg tvinger de på og det gjør jeg stort sett bare på skikkelige fjellturer der de må ha ekstra gode klær.

De har ellers turbukser (av standardtypen med lommer på lårene og lett vanntett og vindtett stoff) fra Stormberg. Disse var rimelige og har fungert fint på turer siden tidlig i vår. De holder ikke veldig mye regn ute, men de er bedre å gå i i tørt vær enn typiske regnklær.

Ellers har vi HH Shelter bukser som de bruker i regnvær eller veldig fuktig terreng. Disse brukes også på uteskole (som mine barn har en halv skoledag pr uke).

De bruker skalljakker fra Stormberg og Skogstad til daglig og har ikke (bortsett fra Isbjørn-jakkene) spesielle turjakker.

Det finnes mye bra og rimelig turtøy til barn og det er slett ikke slik at barn MÅ ha Bergans eller andre dyre merker. Tvert i mot vil jeg si. Jeg vil heller at de har rimelige klær som de fritt kan klatre i trær med og som vi ikke trenger være forsiktige med. Mine barn har som sagt uteskole hver uke og da bruker de mye tid i et område der de driver med klatring og aking på berg, store steiner, i tre osv. Det er flott utelek og gir god trening, men det er hardt for klærne. Det samme når vi er på turer selv. Mine jenter er oppe på alle store stener og må opp i alle fine klatretre de ser. De er ikke av typen barn som går pent på stien bak mor og far når de er på tur. De er høyt og lavt, og trenger klær som både tåler å brukes og som ikke er dyrere enn at vi slipper å være redd for de.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.