|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spise selvplukket sopp?Jeg har bare servert selvplukket kantarell til gjester, det har ikke falt meg inn å informere om at den er selvplukket, det har jeg regnet med at de har skjønt helt av seg selv. Jeg kjøper ikke overpriset dvask kantarell på matbutikken tross alt, noen standarder har jeg da.
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spise selvplukket sopp?
Jeg ville også automatisk ha antatt at kantareller jeg fikk servert hjemme hos noen var selvplukket. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Å bruke idiotsikker sopp forutsetter at man er 100 % sikker på hvilke idiotsikre kjennetegn man skal se etter. Jeg har hørt folk si at de spise en eller annen sopp som de trodde var kantarell fordi de hadde hørt at kantarell var en "sikker" matsopp. Ja ja. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Jeg hadde aldri spist sopp plukket av noen som bruker ordet "tror" når de snakker om å identifisere sopp de skal spise. Hvis man kan de sikre soppene er de virkelig sikre - det er ikke mulig å forveksle dem - og man trenger ikke lang skolering for å gjenkjenne og være 100 % sikker på for eksempel kantarell, piggsopp og steinsopp.
|
|
|
#6 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det er nettopp det jeg mener. Man må vite hvilke ting som kjennetegner de sikre soppene. Nettopp det finnes det folk som ikke innser. Senest en familie som hadde trodd at det de spiste var kantarell. Det var spiss giftslørsopp. En representant for familien sa på tv at hun trodde det var kantarell, og viste til at kantarell var en av de sikre soppene. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|