Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Farlig faglighet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-12, 15:01   #3
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farlig faglighet

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg tenker at etter å ha levd i et samfunn i trettifem år og reist i opptil flere land og avlagt stemme ved valg, så vet jeg minst like mye om statsvitenskap som Janne Haaland Matlary.

Minst.
Jeg var forresten ingen eksepert på barsel etter min første fødsel. Før jeg fikk barn selv, derimot. Da visste jeg alt om alle feil alle andre gjorde. Da jeg selv skulle jobbe på barsel, etter at jeg hadde vært gjennom dette fem ganger selv, var jeg fortsatt ingen ekspert i kraft av mine erfaringer. Faktisk blir gjerne de som har "mye erfaring" advart litt mot å overvurdere egenerfaring på den måten.

Men sånn bortsett fra at argumentasjonen virker litt stappteit... Jeg har jo tenkt at man noen ganger undervurderer hva man som medmenneske bringer til bordet når det f.eks. legges inn en pasient med psykiske problemer i tillegg på somatisk post. Og de ansatte går nesten av skaftene og insisterer på "psykiatrisk tilsyn", som om det var en alien de hadde fått inn. I en del av tilfellene var det jo slett ikke behov for mer enn litt ordinær medmenneskelighet og samtale. Ikke terapi og psykiatri, liksom. Da kan det nok være at vi som skulle over på somatisk post for å møte pasienten tenkte oss imellom at man litt for fort blander og tenker at alt må gjøres av "fagpersoner".

*legger meg i selen for å forstå poenget damen kanskje prøvde å få frem*

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.