|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinner
Dette tenkte jeg også. Ble overrasket over innholdet i artikkelen jeg, er helt vanlige ting som ramses opp her? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerJeg synes det var en veldig fin liste. Det at den er enkel synes jeg bare er et pluss. Hvis alle i verden levde etter det store kjærlighetsbudet i bibelen "Du skal gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg", så hadde vi hatt en helt annen verden. Og det selv om budet i seg selv er enkelt opp til det banale.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerBortsett fra overskriften var det en fin artikkel og fine punkter, synes jeg.
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerGrei liste, og jeg kan si "check" på alt bortsett fra det som har med lekser å gjøre. Storebror går på montessoriskole og har ikke lekser.
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerJeg syns listen var super, jeg. Ja, den er enkel, men det betyr også at den er mulig å følge for de fleste. En liste som stadfestet at man måtte gjøre en masse krevende og tidkrevende ting for at barnet skulle lykkes på skolen, hadde bare vært teit, for den hadde vært vanskelig å følge for folk flest. Denne listen artikkelen viser veldig tydelig at 1) foreldres innsats er viktig for barnets skolegang, og 2) innsatsen som trengs er ikke uoverkommelig. Flertallet av foreldrene vil klare å følge denne listen om de prioriterer å legge vekt på det.
Statistisk sett er det meg bekjent, ingen andre enkeltfaktorer som er så viktige for barns skolegang og videre utdanning, som foreldrenes bakgrunn. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|