Sv: Frukt i matboksen
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg føler at det ikke er mer å hente hos dere. Hvis dere ikke skjønner forskjellen på sjokolade og bananer og hva det vil føre til om man åpnet for at det er lov med godteri på skolen, er dere jaggu meg dummere enn dere har godt av. Himmel!
Det går an å lytte litt til hva motparten sier også. Det er ikke fali, det.
I hovedsak snakker de fleste om at mørk sjokolade ikke defineres i godterikategorien i flere og flere sammenhenger. Og når det blir gjengs oppfatning (noe det kanskje er i ferd med å bli), blir ikke lenger mørk sjoko i matboksen å "åpne for godteri på skolen".
For joda, de fleste av oss klarer å skille på ulike typer matvarer selv om de til hører samme varegruppe. F.eks. vil de fleste synes at grove saltkjeks er innenfor hva som er akseptabel matboksmat. Ikke nødvendigvis sunn, men "lovlig". Samtidig synes de fleste at Maryland Cookies eller Tom og Jerry-kjeks sorterer utenfor lovlighetskategorien. Boller og lyse rundstykker er også på hver sin side av grensen, selv om de er ganske like av utseende. Særlig med brunost på. På samme måte mener jeg at en boks med nøtter, rosiner og biter av mørk sjokolade bør være mulig å skille fra et Kinderegg. Det er gjennomførbart, og det vil neppe føre til en flom av nøttesjokobokser i matboksene. Det trenger ikke engang føre til et ekstraordinært skriv fra skolen om at Sjokolade Over 70 % Nå Tillates i Matboksene, de kan bare sakte gli over i akseptertkategorien, sammen med matmuffinsene og havrevaflene.