Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?
Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.
Det hørtes kjempegodt ut. At jeg ikke har tenkt på å bruke ovnsstekte tomater istedet for tomatsaus! Jeg lager i blant langtidsbakte tomater med anis på, de er så gode.
Vi (helst mannen, han er en gud når det kommer til tomatsauser) lager ofte tomatsaus også, men jeg liker best denne versjonen. Enda bedre med (usunne) hvitløksbrød til. Pleier å ta en latmannsversjon, men den er sinnsykt god! Kjøper små baguetter, Ica sine er perfekte. Ikke frosne! Så deler jeg dem i to på langs så jeg har to avlange deler. Hvitløkssmøret er jo bare smør (margarin i mitt tilfelle da), 2-3 båter raspet hvitløk og masse frisk persille), det smører jeg i tykt lag utover baguette-delene og steker til de er gyldne. Smøret trekker skikkelig inn og det blir bare så himmelsk.
Sushien ble god i dag, forresten. Har aldri laget det før, men det var suksess. Mannen skal ha med rester på jobb imorgen. Lunsjboks med sushibiter, wasabi, ingefær-soyasaus og spisepinner. Det blir nok endel løftede øyenbryn der, tenker jeg.