Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det riktig å ta Utøya tilbake?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-12, 20:31   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

, hva er det å lære av 22 juli og Utøya? Det er mye men en av de viktigste tingene er å ikke gi etter for terrorister og føye dem. Da vinner de.

Jeg syns det blir feil å kalle de etterlatte og de av de overlevende som gjennom dette vil ekskluderes fra arrangement i eget parti for terrorister. Og det er disse jeg mener man altså skal lytte til.

Den beste setningen jeg vet om å beskrive et godt samfunn er den om at man skal dømme et samfunn ut fra hvordan det tar vare på sine svakeste.

Det er virkelig ikke det AUF driver med nå. De kjører tvers over de svakeste her.

Og hva med å ikke være enig med Breivik i ting? Hva er det der? Har Breivik i det hele tatt sagt noe som helst om hva han håper blir fremtiden for Utøya? Må man være uenig med logikk og hensyn bare fordi prinsippet om å være uenig med terroristen skal skygge over alt annet? For noe tull. Den dagen Breivik kommer og sier at det er synd med forurensing og smart med barnevern som funker så kommer ikke jeg til å endre mening bare for å ikke være enig med ham altså.

Jeg syns man må gå i tempoet til de som går sakte i denne saken her. Og når jeg som ikke er berørt i det hele tatt får bakoversveis over tidsaspektet her så tenker jeg at det er ganske inhumant overfor de som sørger og sliter å komme med dette alt nå.

Kanskje er tiden inne om noen år. Men nå er dette bare rent smakløst.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.