Sv: Så dere Skavlan nå?
Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.
Jeg har ikke sett det ennå, men Dawkins er ikke kjent for å være spesielt respektfull når det kommer til tro. Og akkurat derfor liker jeg mannen så godt (han er evolusjonsbiolog forresten), han tør å gå i åpen konfrontasjon med hvem som helst, men alltid på en saklig måte. Det er viktig at det finnes så engasjerte ateister som ham, som gjør det sm trengs for å fremme vitenskap framfor tro og overtro. Det er klart det er ydmykende for enhver å bli argumentert i senk av en mann som har dokumentasjon og vitenskapelig hold i sine argumenter. Skavlan visste nok nøyaktig hva han gjorde da han inviterte Dawkins, det som var ufint var å legge hodet til en lekmann på stubben på den måten (som dere beskriver, jeg har fremdeles ikke sett klippet), og der må Skavlan og produksjonsteamet heller ta kritikken enn Dawkins.
Vel. Du anerkjenner Dawkins for å ikke være spesielt respektfull når det kommer til tro. Det syns jeg ikke er så bra. Man skal alltid ha respekt for folk som oppfører seg "pent". Når det gjelder de to sammen, var det ulik match. Ikke noe å heie på. Ateist eller ikke.