|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendPappa begynte å lage matpakke til meg igjen i 1. gym. Da hadde jeg laget selv i mange år, men slurvet mer og mer. Pappas var fancy, med salatblad, ost og skinke.
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend
Siden denne kom midt i en spennende diskusjon om skam og skyld, reposter jeg den skamløst. Fordi jeg virkelig lurer på hvordan man får til å spise de mest omfattende måltidene på disse 15 minuttene. Bare å få opp alle lokkene tar jo sin tid. Hvordan funker det på andre skoler? Hvor lang spisetid har man?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendbåde på lillegutts forrige skole og den skolen han er nå får de sitte til de har spist opp, innenfor rimelighetens grenser - var det 20-25 minutter på den forrige skolen, tro? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend
Jeg synes 15-20 min er lite tid. Elevene mine får en halvtimes spisepause. Tiden utnyttes til gjennomgang av lekser, samtale /megling hvis konflikter - men oftest til høytlesning, noe jeg synes er utrolig viktig. Mitt inntrykk er at høytlesning er noe det er blitt mye mindre av de siste årene etter at smartboard har kommet i de fleste klasserom. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|