|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Drepte i trafikken og tiltak for å hindre dødsfall
Ah. Da forstår jeg det. Er det en debatt på Vestlandet ang. midtdeler vs. "kjøre så fort man vil"? I så fall er jeg 100% for midtdeler kjenner jeg. En ting er nå dødsulykker, men det er mange trafikkulykker med alvorlige skader og kvestelser også, som kunne vært ungått om folk kjørte i fartsgrensen og om det ikke var så allment akseptert at det er greit å bli irritert i trafikken.
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
På vestlandet er veiene så smale, og de få stedene der du har mulighet for å kjøre forbi de som kjører 20 og 30 km/t under fartsgrensen (I kid you not) er det snakk om å sette opp midtdelere, da kan nesten like så godt heller legge ned hele vestlandet, det vil bli klin umulig å forflytte seg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Det er vel tydligvis ikke alle som greier å ferdes hensysfullt i trafikken da, tydligvis, siden det vurderes midtdelere.
|
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
|
|
![]() |