|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Men altså, jeg stoler ikke mye på bilstolselgere som sier at Multi tech bare går til 18kg med internselene bakover. Vet man ikke at den går til 25kg så stoler jeg ikke på at man vet nok om noen seter. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Klar
|
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?
Enig, det var på Barnas Hus. Selgeren hadde snudd sitt eget barn i en alder av 2. Jeg kjøpte ikke der, nei. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Som da jeg var å skulle kjøpe et "nord-norge" bilsete og jenta var 1,5 år... |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Eller selgeren i barnebutikken her, da jeg skulle ha et belteklips siden han tok av seg selene og vi skulle på motorveien i Danmark. Mente jeg burde bytte til beltestol da, for det var det et innmari godt tilbud på.... Prøvde si at han ikke var 15 kg ennå, tynn som en spiker og knapt fylt 3 år... Men neida, bare å bytte sete... |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Eldste (3,5) sitter bakovervendt i MultiTech. Vi er veldig fornøyd med setet og benplass har aldri vært noe problem. Montering er ikke vanskelig i det hele tatt, det er eneste er at det er fordel å være to når man monterer slik at en kan legge vekten sin i setet og den andre strammer forankringsselene godt. Første gang vi festet det knotet vi litt, men etter det er det gjort på et blunk.
|
|
|
#26 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Erfaringen min tilsier at 3-åringer kan veie 17,5 kg i evigheter. :btdt:
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sant det, eldstemann har vært 17 kg i snart et år. Han er snart fem. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Klar
|
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Hehe, ja, setet er kjøpt inn, men hun sitter i besafen enda, gitt. Tror vi drøyer byttet så lenge som mulig. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Jepp, det kan vi skrive under på også. Fikk småpanikk og kjøpte nytt bakovervendt sete, men han bikket ikke 18 kg før leeeeeeenge etter det
|
|
|
|
#30 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Kommer til å selge Besafen når vi er ferdig med det. Passet bra først når ungen var 2 (bikket så lett forover), nå begynner det å bli trangt
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Gammel tråd, men problemstillingen er mye den samme.
|
|
|
#32 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Det finnes jo seter som er mye romsligere enn Besafe Izi Combi. Jeg ville byttet til f eks. Britax Two Way Elite. Det er langt i ryggen og kan brukes bakovervendt til 25 kg. Jeg hadde ikke snudd en fireåring med mindre jeg var helt nødt.
|
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Fjern den puta oppi der, det er helt greit å sitte der uten den puta, den er vel strengt tatt beregnet som babyinnlegg? Vi har fjernet den. Plutten har god plass lenge ennå. Han er omtrent samme størrelse vektmessig, dvs han er vel kanskje hakket mindre, har ikke veid han på en stund. Det er ørene over kanten som er definisjonen på for kort stolrygg btw.
|
|
|
#34 |
|
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Jeg vet det finnes seter som er romseligere. Vi hadde ikke kjøpt det setet igjen, dersom vi hadde visst det vi vet i dag da vi kjøpte det. Men det gjorde vi jo ikke. Og setet har fungert fint det. Og søstra får overta det.
|
|
|
#35 |
|
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Er den puta babyinnlegg? Vi tok den nemlig ut da vi kjøpte setet, men puttet den tilbake etter noe tid fordi det er jo i praksis sånn ca null polstring oppi der uten den?
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Jeg har jo også 4-åring, men han veier bare 14 kg og noe, så beltestol er helt uaktuelt enda. Han legger sakte på seg, så jeg tror det blir minst et år til, gjerne enda lenger også. Han sitter i det DL2 sete, greit med plass enda synes jeg, 105 cm lang. I farens bil har han en multi-tech, sitter godt i det og. Jeg ville foretrukket å hatt ham bakoverendt en stund til som niobe sier. Kjøp TWE, så kan du evt bruke det i besteforeldres bil til yngste når han vokser ut av det. Det er ikke så dyrt heller.
|
|
|
#37 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Jeg tror ikke hodestøtten på Izi Combi er noe babyinnlegg, nei. Jeg har ikke hørt at den er "valgfri". Vi har Izi Combi X3 til minsten, og jeg ville ikke brukt setet uten hodestøtten.
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Hvorfor vil du snu ham, da?
|
|
|
#39 |
|
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Ikke hodestøtte, niobe, den puta han sitter på. Det er x2 dette da, ikke x3, fetteren har x3, og det er noe annerledes vet jeg, men den puta jeg snakker om sitter han på.
|
|
|
#40 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken bilstol til 3-åring som har vokst ut av besafe'n?Vi har hatt en del bilseter og jeg vil tro at Britax TWE og Brio Zento er lengst i ryggen, førstnevnte aller lengst.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|