Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-12, 15:23   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og en ting til: Dere kan med stor sannsynlighet skylde dere selv for at dere har småspiste barn.

Jeg har da aldri sagt at jeg har småspiste barn. Jeg har heller ikke kresne barn. Men jeg har et barn som var i ferd med å bli skikkelig kresent, fordi han fikk bestemme helt selv hva han ville ha i matpakka det første halvåret på skolen.

Nettopp fordi han ikke er småspist så kan jeg sende med ham noe annet enn to med gulost og likevel få hjem tomme matbokser. Fordi han blir sulten, og ender opp med å spise det han får servert. (Det skal sies at det tok ham et par uker før han skjønte at jeg faktisk mente alvor da jeg begynte å sende med ham noe annet enn bare det han likte best.) Det fører igjen til at han spiser det han får servert borte. Og til at han faktisk smaker på nye ting hjemme, uten å klage høylydt i et kvarter før han tar første biten.

Min påstand er at man får kresne barn av kjedelige matpakker. Ikke småspiste barn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 15:27   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har da aldri sagt at jeg har småspiste barn. Jeg har heller ikke kresne barn. Men jeg har et barn som var i ferd med å bli skikkelig kresent, fordi han fikk bestemme helt selv hva han ville ha i matpakka det første halvåret på skolen.

Nettopp fordi han ikke er småspist så kan jeg sende med ham noe annet enn to med gulost og likevel få hjem tomme matbokser. Fordi han blir sulten, og ender opp med å spise det han får servert. (Det skal sies at det tok ham et par uker før han skjønte at jeg faktisk mente alvor da jeg begynte å sende med ham noe annet enn bare det han likte best.) Det fører igjen til at han spiser det han får servert borte. Og til at han faktisk smaker på nye ting hjemme, uten å klage høylydt i et kvarter før han tar første biten.

Min påstand er at man får kresne barn av kjedelige matpakker. Ikke småspiste barn.

Akkurat det siste der tror jeg ikke nødvendigvis er noen sannhet i altså. Min minste gutt er ikke kresen, og smaker gjerne på nye ting, men matpakka vil han bestemme selv, og kan godt bestemme seg for ikke å spise dersom han ikke har det han har bestemt i matpakka.

Gammel 31-08-12, 15:28   #3
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja. Det er mi efaring også.

Gammel 31-08-12, 15:34   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ja. Det er mi efaring også.

Men faktisk ikke min erfaring. For når jeg også begynner å tenke meg om så er det faktisk slik at ganske mange av de som har såkalt kjedelig matpakke ikke nødvendigvis er kresne, og gjerne smaker på nye ting når vi har det på bordet. Jeg baserer denne erfaringen på 20 år i barnehage.

Gammel 31-08-12, 17:44   #5
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg er flasket opp, ofte motvillig riktignok, på torsk og poteter, brun eller gul ost i matpakka og jeg har aldri vært kresen i matveien. Spiser det meste, kan faktisk ikke komme på noe jeg har vegret meg for. Kostholdet mitt som voksen er et ganske annet og mye mer variert enn det foreldrene mine hadde på 70-tallet, uten at de gjorde noe som helst for å utsette meg for variasjon.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 23:51   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kommer først? Høna eller egget?

Det er måte på hvor lenge du gidder å variere matpakka når det eneste i den som spises er brødskiva med leverpostei.

Jeg lager ikke fancy matpakker til ungene, men snuppas matpakke er sunn og godt sammensatt. Knerten får utelukkende brød med leverpostei (eller salami hvis han vil skeie ut litt den dagen).

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.