Sv: Frukt i matboksen
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
De fleste tingene vi diskuterer her inne bærer udiskutabelt preg av at vi bor i verdens rikeste land. Denne tråden er intet unntak
Nettopp, derfor synes jeg ikke det er særlig (stjerne)fruktbart å komme inn i debatten med det som eneste poeng.
Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.
Jeg tror i hvert fall delvis det ligger en slags forskrudd asketisme bak. Mat skal være billig, og man skal bli mett, og så er det litt umoralsk å bry seg om mat utover det.
Mat trenger ikke å være billig for min del, men ja, jeg spiser hovedsaklig for å blir mett og fordi kroppen trenger det. Jeg ønsker også at maten skal være sunn, men utover det: Bruke masse tid og energi på fancy matpakker og "er det galt at jeg velger stjernesalami bare fordi du holder deg til tørr kneipp?" -næsj, jeg synes det har gått for langt, og selv om jeg ikke har tatt ordet umoralsk i min munn før i denne tråden, kan jeg kanskje gjøre det nå når du først bringer det opp. Jeg er altså fullstendig på linje med artikkelforfatteren, og jeg er fremdeles rimelig skråsikker på at mitt ståsted i denne debatten ikke bunner i misunnelse.
Opprinnelig lagt inn av bai, her.
Litt interessant korleis dette "den som meiner noko anna, gjer det bare fordi han eller ho har dårleg samvit"-argumentet flyg fram og tilbake i begge retningar i denne tråden.
Eg konkluderer med at dårleg samvit er nøkkelen i all god retorikk.
Det er det, bai. Du lærer fort. 
|