|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kl. 10 får vi vite dommenVeldig enig med noen!
|
|
|
#102 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Kl. 10 får vi vite dommenJeg kjenner jeg har sansen for dommeren i denne saken.
|
|
|
#104 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Kl. 10 får vi vite dommenSlik jeg forstår det, mener Breivik at han har handlet ut fra en nødrett - en krigshandling mot det multikulturelle samfunnet Norge er blitt.
|
|
|
#105 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kl. 10 får vi vite dommenHvem mener da Breivik er i stand til å dømme han?
|
|
|
#107 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kl. 10 får vi vite dommen
Ingen.
|
|
|
|
#109 |
|
Drømmer
|
Sv: Kl. 10 får vi vite dommenAktoratet anker ikke. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kl. 10 får vi vite dommenNå er han hjemme der han skal forbli, lenge, og det er en enorm lettelse.
|
|
|
#112 |
|
rakkarpus
|
Men media vil vel følge med soningsvilkår og hans mulighet for kommunikasjon med andre.
|
|
|
#113 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kl. 10 får vi vite dommenJeg er glad for at dommen ble som den ble. Også liker jeg veldig godt det Wix sier om at han er emosjonelt utilregnelig - det er en fantastisk god måte si det på og å se det på.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis jeg husker riktig så ba han tidlig om å bli fremstilt for krigsretten.
|
|
|
#116 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Breivik sitter på særlig høyt sikkerhetsnivå. Det er veldig sjelden i bruk, og Breivik er i dag den eneste i landet som er underlagt et så strengt regime i fengsel. Alle "vanlige", lukkede fengsler har høyt sikkerhetsnivå. Her (i høyre marg) kan man lese om særlig høyt sikkerhetsnivå. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Du er psykolog, er du ikke? På hvilken måte mener du at han kanskje kan ha Aspergers? |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Skal rømme
|
Sv: Kl. 10 får vi vite dommenJo, og jeg tenker Aspergers er en gjennomgripende utviklingsforstyrrelse som starter i barndommen. Jeg tror ikke vi har fått vite alt som har skjedd der, men det må jo ha vært en grunn til at familien var i kontakt med hjelpesystemet allerede da han var 4 år eller hva det var. Ofte har de med Aspergers høy intelligens, og det er ikke noe galt med de kognitivt. Hovedproblemet er at de ikke heeelt skjønner sosiale koder. De skjønner mer enn de som har autisme og kan virke upåfallende sånn med en gang, men det faller ikke naturlig for dem å være empatisk og stille seg inn på andre følelser. De kan virke kalde og uten følelser.
|
|
|
#119 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kl. 10 får vi vite dommenJa, jeg vet mye om aspergers selv, jeg har et barn med den diagnosen og jobber med barn med den diagnosen. Er enig i det du skriver. Jeg lurte bare på på hvilken måte du koblet det til ham. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kl. 10 får vi vite dommenOg hvorfor er det ingen av rettspykiaterne som har konkludert med det? Han der Malt, som først uttalte seg om aspergers hos ABB har ikke møtt ham. Han har også blitt kraftig avfeid. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|