|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#461 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt i matboksenHer er tråden jeg tror du EGENTLIG krangler med: http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=sjokolade
|
|
|
#462 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksen
Neivel, hva er det da jeg maser om? |
|
|
|
|
|
#463 |
|
Borte
|
Det er, om ikke annet, ekstremt masete og ikke rent lite overdrevet i forhold til selve saken. Det er dessuten ekstremt frekt å hevde at Hyacinth ikke vil oppgi grunnen fordi den antakelig er dårlig.
|
|
|
#464 |
|
intro
|
Eller som Knut Nærum sa i et Nytt på nytt-innslag en gang: "Jeg synes ikke Jens Stoltenberg er statsminister."
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 22-08-12 kl 16:00. |
|
|
|
|
|
#465 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Nei, det er svært enkelt for meg å la ver å sende med mørk sjokolade. Eg antar at skulen vil rekne dette som uheldig, for dei kan ikkje bruke tid på å sjekke om sjokolade i matboksen er mørk nok. Det er jo ganske logisk syns eg. Men mørk sjokolade er ikkje snop av den grunn.
|
|
|
#467 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Herregud, Rine! Jeg har alltid fått høre at jeg er en kverulant, men du må være den mest kverulerende personen jeg noengang har diskutert med! |
|
|
|
|
|
#468 |
|
Halloen!
Sv: Frukt i matboksenKan hende det er frekt, Kasia, men jeg er ganske sikker på at jeg har rett. (Hyacinth har f.eks sagt at hun ikke vil si grunnen fordi hun ikke vil at andre skal "mene noe om den"... Jeg synes hun har kommet med ganske mange dustete og merkelige uttalelser i denne tråden, men det er kanskje mer stuerent på FP å være dustete enn ekstrem? Vel, masete har jeg ikke noe ønske om å være, så da lar jeg dere heller kose dere med (den mørke) sjokoladen deres i fred. :stikker: |
|
|
|
|
|
#469 |
|
|
Da er du i så fall utpreget stueren i denne tråden. |
|
|
|
|
|
#470 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Frukt i matboksenDu store...
|
|
|
#471 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Frukt i matboksenDette er sikkert fullstendig off-topic, men har de ikke friminutt i grunnskolen lenger? Det måtte da blitt veldig forstyrrende om 25 elever når som helst skulle spise litt nøtter midt i timen?
|
|
|
|
#472 |
|
Kontrollfrik
Det er nettopp derfor jeg ikke har noe behov for å utdype hvorfor, i hvert fall ikke mer enn jeg allerede har gjort. Jeg trenger ikke rines godkjennelse og er ikke interessert i den heller. |
|
|
|
|
|
#473 |
|
Kontrollfrik
1. Du er alltid sikker på at du har rett. Alltid. |
|
|
|
|
|
#474 |
|
Er frisk!
|
Selvfølgelig ikke. Da er vi tilbake til overdreven respekt for skolen. Men når skolen bestemmer regler som 90% av foreldrene synes er greie (ikke ha med sjokolade, ikke ha på mobilen i timene, osv) - SÅ kunne det vært greit om de siste 10% kunne finne seg i det og ikke lage masse styr for å få i stand unntak - hvis det ikke er en spesiell grunn til det. Jeg har ALDRI hatt noen problemer med å tilrettelegge av medisinske eller sosiale årsaker, men hvis grunnen bare er at "jeg synes det er så lurt å spise mørk sjokolade i løpet av dagen" - da synes jeg de kan ta den sjokoladen hjemme og ikke kreve spesialtilpasning på skolen. Jeg hadde forøvrig ikke hatt noen problemer med å forstå Hyacinths grunn og godkjenne den nøtteboksen (men helst i forbindelse med friminutt).
|
|
|
|
#475 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Alt for mange elever i skolen er alt for vant med å gjøre det de vil og å dekke de behovene de har akkurat i det behovet oppstår. Det være seg å tisse, drikke, spise, prate, surfe på nettet etc. Denne trangen til å øyeblikkelig tilfredsstille egne behov mener jeg at de har lært av foreldrene sine. Og siden det gjelder så utrolig mange så er det nok, dessverre, i ferd med å bil vanlig kutyme. Det å innrette seg et system og et fellesskap, i klassen f.eks., er i økende grad bare en byrde som man egentlig ikke syns er så viktig. |
|
|
|
|
|
#476 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Frukt i matboksenOg sammen med dette forsvinner evnen til å forstå forskjellen mellom behov og ønsker. Noe også veldig mange foreldre bidrar til.
|
|
|
|
#477 |
|
Er frisk!
|
Det er dette som er problemet, ja.
|
|
|
|
#478 |
|
Kontrollfrik
Sv: Frukt i matboksenJeg er enig i det. (Men jeg kan ikke helt se hva det har med våre nøtter å gjøre.) |
|
|
|
|
|
#479 |
|
Halloen!
Sv: Frukt i matboksenAkkurat: Når sjokoladen blir til nøtteblanding på s. 24 for deretter å bli til epler (for det er akkurat det samme, og dermed faller jo hele grunnlaget for diskusjonen bort |
|
|
|
|
|
#480 |
|
Whatever, never mind
|
Det har sikkert noe med at det ble nevnt tidligere i tråden og så bare brukt som et eksempel på en mattype fordi det var den man husket. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|