Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 18:45   #1
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frukt i matboksen

For å rykke tilbake til start: Jeg skjønner ikke helt hva HI og mange fler hisser seg sånn opp over mtp barnehagen. Jeg jobbet en gang i en barnehage hvor vi åpnet alle matpakkene og la de dekorativt på et stort fat. Og så fikk ungene forsyne seg med det de ville. Stor stas! Litt overrasket over at såpass mange roper om "Rør ikke matpakken til ungen min!!!!!"

Gammel 21-08-12, 18:49   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

For å rykke tilbake til start: Jeg skjønner ikke helt hva HI og mange fler hisser seg sånn opp over mtp barnehagen. Jeg jobbet en gang i en barnehage hvor vi åpnet alle matpakkene og la de dekorativt på et stort fat. Og så fikk ungene forsyne seg med det de ville. Stor stas! Litt overrasket over at såpass mange roper om "Rør ikke matpakken til ungen min!!!!!"

Jeg hadde ikke likt om ledelsen min hadde bestemt at alle skulle legge maten sin på et stort felles fat på lunsjrommet hver dag, så alle kunne dele. Jeg skjønner ikke hvorfor unger skal måtte finne seg i å spise andres mat, når de har med seg noe de liker hjemmefra.

Frivillig deling er selvsagt greit. Det er helt greit for meg at Frøkna bytter mat på skolen, selv om det betyr at hun av og til ender opp med mer usunne alternativer. Å tvangsdele synes jeg derimot virkelig ikke noe om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 19:03   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde ikke likt om ledelsen min hadde bestemt at alle skulle legge maten sin på et stort felles fat på lunsjrommet hver dag, så alle kunne dele. Jeg skjønner ikke hvorfor unger skal måtte finne seg i å spise andres mat, når de har med seg noe de liker hjemmefra.

Frivillig deling er selvsagt greit. Det er helt greit for meg at Frøkna bytter mat på skolen, selv om det betyr at hun av og til ender opp med mer usunne alternativer. Å tvangsdele synes jeg derimot virkelig ikke noe om.

Jeg er helt enig. Jeg jobber selv i barnehage og har gjort det i mange år, men det har aldri falt meg inn at vi skulle samle inn matpakkene for å legge all maten på felles fat.

Gammel 21-08-12, 19:16   #4
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

På samme måte som bleiene er hans, sinksalven, solkremen, skiftetøyet og utetøyet? Og ikke minst fordi når frukten antagelig er det eneste han spiser til dette måltidet så er det kanskje greit at denne frukten da forblir hans mens de andre spiser maten i sin matboks? Eller skal han da sitte og se på de andre spise og så dele sin mat etter måltidet når frukten deles ut?

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:23   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

På samme måte som bleiene er hans, sinksalven, solkremen, skiftetøyet og utetøyet? Og ikke minst fordi når frukten antagelig er det eneste han spiser til dette måltidet så er det kanskje greit at denne frukten da forblir hans mens de andre spiser maten i sin matboks? Eller skal han da sitte og se på de andre spise og så dele sin mat etter måltidet når frukten deles ut?

Du må bare rolle så mye du gidder. Jeg jobber heldigvis i en barnehage nå hvor vi har gratis felles bleier, gratis felles solkrem, gratis felles zinksalve, frukt som inngår i matpengene og jaggu kan vi ikke tilby lånetøy også. Det eneste barna har med av mat, er om de skal spise frokost. Takk & Lov!

Gammel 21-08-12, 21:48   #6
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Du må bare rolle så mye du gidder. Jeg jobber heldigvis i en barnehage nå hvor vi har gratis felles bleier, gratis felles solkrem, gratis felles zinksalve, frukt som inngår i matpengene og jaggu kan vi ikke tilby lånetøy også. Det eneste barna har med av mat, er om de skal spise frokost. Takk & Lov!

Det høres flott ut, men jeg regner med at du også er fullt klar over at dette er unntaket. De fleste må ta med nesten alt det der selv. Det stiller seg litt annerledes da, syns jeg.

Gammel 21-08-12, 21:55   #7
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De har felles solkrem i frøknas bhg også, men fordi jeg foretrekker en som er uten parfyme og som er kommet godt ut av det i tester, i motsetning til den barnehagen kjøper på rema 1000, så har hun med sin egen. Frøkna har også med seg matpakke innimellom til tross for at barnehagen stiller med to brødmåltider til dagen.

Jeg er visst en supersnobb.

Gammel 21-08-12, 22:50   #8
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber heldigvis i en barnehage nå hvor vi har gratis felles bleier, gratis felles solkrem, gratis felles zinksalve, frukt som inngår i matpengene og jaggu kan vi ikke tilby lånetøy også. Det eneste barna har med av mat, er om de skal spise frokost. Takk & Lov!

I de fleste barnehagene i vår kommune får man dette, også frokost.

Og det er helt selvsagt at man ikke deler ut andres mat.

Mine skolebarn har fancy matpakker, rett og slett fordi jeg synes det er gøy og gi de litt annet ett brødskiver alltid. Jeg spiser jo variert, da synes jeg de kan det også. Og de koser seg med det.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.