|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksenFor å rykke tilbake til start: Jeg skjønner ikke helt hva HI og mange fler hisser seg sånn opp over mtp barnehagen. Jeg jobbet en gang i en barnehage hvor vi åpnet alle matpakkene og la de dekorativt på et stort fat. Og så fikk ungene forsyne seg med det de ville. Stor stas! Litt overrasket over at såpass mange roper om "Rør ikke matpakken til ungen min!!!!!"
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Frukt i matboksen
Jeg hadde ikke likt om ledelsen min hadde bestemt at alle skulle legge maten sin på et stort felles fat på lunsjrommet hver dag, så alle kunne dele. Jeg skjønner ikke hvorfor unger skal måtte finne seg i å spise andres mat, når de har med seg noe de liker hjemmefra. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg er helt enig. Jeg jobber selv i barnehage og har gjort det i mange år, men det har aldri falt meg inn at vi skulle samle inn matpakkene for å legge all maten på felles fat.
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
På samme måte som bleiene er hans, sinksalven, solkremen, skiftetøyet og utetøyet? Og ikke minst fordi når frukten antagelig er det eneste han spiser til dette måltidet så er det kanskje greit at denne frukten da forblir hans mens de andre spiser maten i sin matboks? Eller skal han da sitte og se på de andre spise og så dele sin mat etter måltidet når frukten deles ut? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Du må bare rolle så mye du gidder. Jeg jobber heldigvis i en barnehage nå hvor vi har gratis felles bleier, gratis felles solkrem, gratis felles zinksalve, frukt som inngår i matpengene og jaggu kan vi ikke tilby lånetøy også. Det eneste barna har med av mat, er om de skal spise frokost. Takk & Lov!
|
|
|
#6 |
|
Kakemonster
|
Det høres flott ut, men jeg regner med at du også er fullt klar over at dette er unntaket. De fleste må ta med nesten alt det der selv. Det stiller seg litt annerledes da, syns jeg.
|
|
|
|
#7 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
De har felles solkrem i frøknas bhg også, men fordi jeg foretrekker en som er uten parfyme og som er kommet godt ut av det i tester, i motsetning til den barnehagen kjøper på rema 1000, så har hun med sin egen. Frøkna har også med seg matpakke innimellom til tross for at barnehagen stiller med to brødmåltider til dagen.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
I de fleste barnehagene i vår kommune får man dette, også frokost. |
|
|
|