Sv: Frukt i matboksen
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Jeg er enig i at det er mye dilling rundt barn og mat, og jeg synes det er mye dill rundt matpakkene også. Det er ikke noe jeg plages med, men jeg tror det er en ulempe at en del barn ikke kan spise helt vanlig hverdagsmat av typen brødskiver - jeg er også enig i at "meg og mitt" har tatt overhånd mange steder.
Jeg er helt enig i dette, og for meg er det viktig å lære sønnen min at ikke alt han skal spise trenger å være det beste han vet. Han trenger ikke alltid å spise det han har lyst på heller, noen ganger må vi spise det som serveres, ferdig snakka.
Vi hadde store problemer med mat før vi fant ut at han ikke tåler melk, så jeg vet hvordan det er å ha et barn som ikke spiser, går ned i vekt, ikke orker noenting, bare griner, går tilbake i motorisk utvikling fordi han ikke orker å røre på seg osv. men likevel har jeg aldri vurdert å tilby ham sjokolade som alternativ til mat.
Opprinnelig lagt inn av Taien, her.
Og jeg syns det ER et poeng at ungene skal like det de spiser. Det finnes så mye forskjellig mat, og jeg ser ikke poenget med å spise noe en ikke er glad i? Spiser dere mat dere ikke liker?
Jeg synes det er et poeng at man skal få spise ting man liker, men også et poeng at dersom man smaker på noen gjentatte ganger, lærer man seg å like det.
Det jeg har lurt på gjennom hele denne tråden er; når man skjærer ut delfinfigurer av brødskivene til ungene, hva gjør man med det man skjærer vekk? Kaster det? 
|