Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du nikkelallergi, og når får/fikk dine barn hull i ørene?
Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene før de er fem år 4 2,06%
Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 5–8 år 9 4,64%
Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 9–12 år 16 8,25%
Jeg har nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 12 år eller eldre 27 13,92%
Jeg har nikkelallergi. Ungene får ikke hull i ørene så lenge jeg bestemmer 35 18,04%
Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene før de er fem år 3 1,55%
Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 5–8 år 24 12,37%
Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 9–12 år 35 18,04%
Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 12 år eller eldre 28 14,43%
Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får ikke hull i ørene så lenge jeg bestemmer 18 9,28%
Dustepoll! 1 0,52%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 16:21   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny spinnoff: Har du nikkelallergi, og får dine barn hull i ørene tidlig?

Jeg svarte: Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 12 år eller eldre, men egentlig tror jeg de må bli enda eldre. 16 kanskje? Det er helt uavhengig av kjønn.

Jeg har ikke nikkelallergi selv, men jeg fikk hull i ørene alt for tidlig, og fikk ingen hjelp til å ta vare på dem. En gang var hele øreflippen min et gigantisk kjøttsår.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:24   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg svarte: Jeg har ikke nikkelallergi. Ungene får/fikk hull i ørene når de er 12 år eller eldre, men egentlig tror jeg de må bli enda eldre. 16 kanskje? Det er helt uavhengig av kjønn.

Jeg har sagt "til konfirmasjonen" til mine jenter. Det står fortsatt ved lag.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:25   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har sagt "til konfirmasjonen" til mine jenter. Det står fortsatt ved lag.

Tvinger du barna dine til å konfirmere seg?!

Gammel 14-08-12, 19:20   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke nikkelallergi, og fikk etter lengre tids innsats grått meg til hull i ørene da jeg var 9. Regner med en tilsvarende eller høyere alder for jenta mi, men har ikke tenkt så mye på det ennå - annet enn at jeg synes det er altfor tidlig nå når hun straks er 6. Hun har allerede begynt å spørre, da flere venninner har hull i ørene for lengst.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 19:38   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er faktisk litt sjokkert over at noen av dem som selv har nikkelallergi sier de vil tillate fra 12 år og oppover. Jeg tror jeg hadde blånektet før de var myndige. Jeg har som sagt ikke den type allergi selv (dessverre ganske msnge andre, derimot), og hull i ørene er ikke aktuelt så lenge jeg bestemmer.

Mitt viktigste argument er rent etisk. Er det riktig å gjøre permanente endringer på kroppen til et menneske som ikke aner konsekvensene? Allergi kommer i andre rekke, men er et viktig argument.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 19:43   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er faktisk litt sjokkert over at noen av dem som selv har nikkelallergi sier de vil tillate fra 12 år og oppover.

Kanskje fordi nikkelallergi ikke er arvelig?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 19:46   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Kanskje fordi nikkelallergi ikke er arvelig?

Ikke?

Min mors eneggede tvillingsøster fikk helt ekstrem nikkelallergi etter tredje fødsel. Min mor har sagt at det var grunnen til at hun selv ikke fikk flere barn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 23:56   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke nikkelallergi, og ville ikke latt barna få hull i ørene før ca ungdomsskolealder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.