Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)
Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.
Jeg vil at ungene mine skal lære å kle seg pent. - og den dagen gutta ber om joggebukse som skoleklær vil jeg nok la de få det(tror jeg - eller kanskje det stiller i samme kategori som øredobber ), men kommer definitivt ikke til å bare kjøpe slike.
Men er skolen areaen for det tenker jeg? Mine er alltid pent kledt når vi skal noe som for meg legger opp til det. Både når vi får/drar på besøk og på spesielle dager av ulik art. Vi er type hvit skjorte og dressbukse-familie, men en skjortebærende far, og en pumps-og-kjole-kledt mor. Jeg tviler på at de ikke får med seg de signaler vi sender ut. Men skole og barnehage er for meg 'barnas arenaer'. Så har de meninger selv så får de velge det de vil. Å gå med skjorte når du skal vaske hendene på do kan være litt vanskeligere, enn en vanlig genser, f.eks. Småting som jeg vet irriterer. Dongeri er ekkelt under vinterdress. En periode var bukse med smekk vanskeligere å åpne når man måtte veldig tisse. Det gikk seg til. Vintersko som kan henge fast i dressen uten knyting/borrelås er enklere en de man må ta av og på. Bryr de seg ikke, så er det jo ingen sak. Men mener de noe selv, så ordner man. Er det viktig med sånn skjorte fordi det er populært, ja så er det sånn det er. Jeg synes det er fint å la dem få gli inn i mengden om de vil, eller de får skille seg ut om de vil.. The little things.. 
|