Sv: "Lette" bøker
Opprinnelig lagt inn av bai, her.
Teikneserier var smart! Det har eg ikkje tenkt på. Viss nokon har tips til gode teikneserieromaner, tar eg gjerne mot det. Har lese Coraline og Persepolis, og det er jo eit godt eigna format.
Usikker på hva du mener med format (jeg tenker format som i det fysiske til bøkene. Størrelse og innbinding, mulig det er noe annet)
Men de bøkene du nevner er jo grafiske romaner. Da vil du kanskje like:
- Løvene i Bagdad
Denne er som Donald Duck og co. Donald er ikke en and men en tegnet representasjon av et menneske. Løvene både er og ikke er løver. Dette er så vidt jeg vet en sann historie ytre sett (men all snakkingen og tenkingen til løvene gir det menneskelige perspektivet)

Camelot 3000
Kong Arthur og ridderene av det runde bord i år 3000. Alt er som før, men alikevel anderledes. Tristian og Isolde er enda ulykkelige. Dronningen elsker både Arthur og Lancelot.

Historien om en mor
Her er det bare en ting å si: 

Fotografen:
Gammel historie fra Afganistan. Kvalmende ekte. Den har også fått kritikk for å være rasistisk i sin beskrivelse av afghanerne (men absolutt ikke mer enn 1000 strående soler og Drageløperen så vidt jeg kan bedømme. Men alle afghanere skjæres over en kam, de gjør det. Men samtidig så synes jeg det er et forsonende trekk at den er selvbiografisk.)