|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Romfolkets situasjon
nei, de kan ikke campe der. Det er så vidt jeg vet privat grunn (kirkens), og det er det samme som om de campet i hagen din uten å spørre.
Nei, vet du, jeg synes ikke man kan skrike seg til offentlige toaletter hist og pist, bare fordi man vil campe ulovlig og oppføre seg uanstendig. Man kan ikke bosette seg hvor man vil og la kommunen ta regningen for sanitære forhold. Jeg kan ikke slå opp telt ved Eiffeltårnet og forvente at jeg og vennene mine skal få en portabel do av Paris, inntil vi heller vil flytte opp til Sacre Coeur og heller vil gå på do der.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Tja.. Det kommer an på hva man kaller hjem. Det er ikke snakk om steder hvor det er mulig å klare seg på helårsbasis uten å få inntekt utenfra. Det har også blitt mye vanskeligere å klare seg store deler av året fordi de står nederst på lista når det er generell nød der de bor. Det handler ikke bare om skjevfordeling fra det offentlige men også om at folk hjelper og støtter opp om sine egne. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Visst har de kjipe hjem, men å hevde ar de ikke har noe sted å dra hjem er i de fleste tilfeller feil.
|
|
|
#5 |
|
|
Og igjen _klarer_ jeg ikke å se at dette er et problem vi skal klare å løse ved å tilby dem portable doer og å få sove ulovlig i parkene våre her i Norge. Og dermed stille mindre krav og ha mindre respekt for romfolket enn for andre fattige mennesker som kommer eller ønsker å komme til Norge for å få hjelp - fra hele verden. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Hva slags metode er det du her refererer til? Hvem er Norge? Er det offisielle Norge du snakker om her, eller NGO-Norge? Eller privatpersoner?
|
|
|
#8 |
|
|
Hvis du med "vi Norge" mener mannen i gata så ja, da funker nok muligens "mat i munnen til sultne barn" best. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Nei, men de bor jo et sted ellers i året? Jeg mener det må settes inn hjelp _der de bor_ slik at de kan få utdanning der, meningsfylt liv der, en mulighet til arbeid der, mat til å klare seg der. Hvis det er i Norge de _bor_ må de få hjelp her, men da må de også faktisk innrette seg etter norske lover og regler og forutsetninger for å få lov å være her. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Romfolkets situasjonInfo sakset fra dagsavisen.no : |
|
|