Sv: Romfolkets situasjon
Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.
At det er få offentlige toaletter i Oslo er en kjent sak, og uansett noe som burde oppgraderes etter mitt skjønn. Men man kan jo likevel ikke sette opp portable toaletter på ethvert sted langs Akerselva, på Vaterland, på Sognsvann, midt på Nasjonaltheateret osv? Det synes ihvertfall ikke jeg.
Hvis det er noen portable toaletter i nærheten tror jeg både lokalbefolkningen og romfolket vil tjene på det. Hva mener du vil være den negative konsekvensen?
Og jeg tenkte også på det som var gjort her i byen. Romfolket slo seg ned en plass hvor det var toalett, men ulovlig å campe (noe vi har flere plasser her i byen). Og de valgte å fjerne toalettet. Jeg tror det er en uheldig måte å presse gjennom ting på. Ikke bare for romfolket, men for andre som bruker toalettet, de som bor i nærområdet og de som benytter seg av friluftsområdet. Hva mener du om oppførselen her i byen? At de fjernet toalettet?