Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kresen i matveien

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-12, 22:58   #34
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kresen i matveien

Negativt fokus ved matbordet er noe jeg er sterkt i mot, og tror det er opphavet til mye av spiseforstyrrelser rundt om kring.

Vi har fokus på å ha det hyggelig rundt bordet. Det blir laget EN middag, men man får velge om man vil spise den eller få en brødskive i stedet. Så koser vi oss med hyggelig snakk, og oppfordrer til å smake når ungene ikke vil det, med mildt press en sjelden gang, men stort sett blåser vi i om ungene spiser lite/mye/ingenting. De ser sunne og friske ut, derfor tror jeg at de får i seg det de trenger. Selv om ingen av de spiser grønnsaker, og eldste spiser ikke kjøtt og yngste ikke poteter/ris/pasta. Noen ganger spiser ingen av de noen ting til middag. Men de får iallfall ikke et anstrengt forhold til mat, tror jeg.

Det de ikke får velge er å spise ubegrensede mengder av en ting fordi de ikke liker noe annet. Har vi 8 kjøttkaker, så er det max 2 til hver, før man evt kan få mer hvis det er mer igjen til slutt. Man kan ikke da velge å droppe poteter og mase om å få kjøttkake nummer 3, liksom.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.