Sv: In-app-kjøp
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
Det har vært masse masse svindel i forbindelse med in-app kjøp i spill, jeg har skrevet litt om det i en annen tråd her inne for noen dager siden. Jeg ble forsøkt svindlet for tusenvis av kroner to ganger. Det var uautoriserte in-app-kjøp, og dette skjedde på tross av at jeg ikke deler passord med noen, ei heller barnet som spiller. Jeg bruker nå bare iTunes-gavekort.
Det er jo noe helt annet enn påstanden om at unger gjør in-app kjøp uten å bli bedt om passord. Kredittkortsvindel skjer stadig vekk, og at uvedkommende får tilgang til kontoer med kredittkort tilknyttet er en av måtene det skjer på. Selv om du har være uheldig ser jeg ikke noe som tyder på at kunder hos Apple er spesielt mye utsatt for dette. Jeg har for eksempel aldri hatt problemer med iTunes-kontoen min, selv om jeg har hatt kort lagret der siden butikken åpnet i Norge og har brukt den flittig. Jeg har imidlertid flere ganger vært utsatt for at uvedkommende har belastet kortene mine med mange tusen kroner andre steder, men jeg har ikke sett noen grunn sluttet å legge igjen kortnummer i nettbutikker.
Ben "twice this year" Murphy
|