Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mimring om gamle dager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-12, 00:10   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimring om gamle dager

Av det som ikkje er nevnt huske eg at vi sydde inn kilar i olabukser i fargerike stoff.

Gammel 18-07-12, 01:23   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er 77-modell og husker mye av det dere mimrer om.

I tillegg må jeg trekke frem de evinnelige konkurransene om hvor mange mennesker vi fikk plass til i en telefonkiosk. Og alle telefonkatalogene som hang opp ned i dem.

I barnehagen var jeg dødskul når jeg hadde med meg en Kizz-kassett, og jeg vokste opp i en rimelig kjønnsnøytral verden. Tror ikke rosa "fantes" før jeg var 10 år.

En av barnehageonklene var punker og hadde med seg rotta si i bhg hver dag. Den bodde inn under genseren hans og krøp rundt på kroppen. Som om DET hadde blitt godtatt i dag.

Husker at vi utstyrte sykkelhjulene med sånne "perler" som lagde lyd når vi syklet og at guttene hadde appache-sykler med speedometer.

Og når vi bestilte fra H&M for første gang, så fikk jeg bl.a en lilla "pudderøyenskygge" som var så sykt kul at den ble stjålet etter en uke, og jeg fikk IKKE ny. Tragedie.

Vi drakk Peach Canei, og deretter hjemmebrent med appelsinjuice. 10 prince mild kostet 14 kroner og ble ofte prioritert fremfor appelsinjuicen til spriten. :grøss:

Vi gikk med noen nylonjakker med FBI på ryggen og så Twin Peaks.

Gammel 18-07-12, 09:39   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Av det som ikkje er nevnt huske eg at vi sydde inn kilar i olabukser i fargerike stoff.

Det minner meg om de forferdelige metallgreiene vi tredde på armene for å få puffer på skjorteermene. Eller den mengden hårspray som måtte til for å få laget veggen av pannelugg på hodet.

Gammel 18-07-12, 09:50   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det minner meg om de forferdelige metallgreiene vi tredde på armene for å få puffer på skjorteermene. .

Farfar bruke desse enda, dog ikkje for puffar.

Gammel 18-07-12, 12:23   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Hihi det gjorde jeg også, ble kjempegod på symaskinen etterhvert! Sydde liksågreit på noen flotte lapper også.

Det beste snopet jeg visste om var grustyggis

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.