Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katteplager

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-12, 22:29   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Katteplager

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Feilen vi har gjort er vel at vi (eller mellombror) har matet kattene, to ganger for dagen har han vært å sluppet de ut,når naboene har vært borte. Så nå kommer de og henger rundt vårt hus når de er ensomme.
Men jeg vil ikke være venn med de. (Kattene altså)

Pass i alle fall på at kattene ikke får mer mat hos dere, da vil de ikke slutte å komme.

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg syns forøvrig det er en uting at katteeiere liksom skal være " fritatt " for ansvar for dyret de anskaffer seg.

Er katteeiere det, altså? Jeg har hatt katt i mange år, og om noen kom å ringte på hos meg fordi de hadde problemer med at katten kom inn, gjorde fra seg på eiendommen deres eller lignende ville det jo vært mitt ansvar å få en slutt på dette. Jeg har aldri ansett meg som fritatt ansvaret, i alle fall.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 22:40   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Er katteeiere det, altså? Jeg har hatt katt i mange år, og om noen kom å ringte på hos meg fordi de hadde problemer med at katten kom inn, gjorde fra seg på eiendommen deres eller lignende ville det jo vært mitt ansvar å få en slutt på dette. Jeg har aldri ansett meg som fritatt ansvaret, i alle fall.

Skulle gjerne visst hvem som eide hvilken katt her, det er mange og jeg har ikke peiling på hvor de hører til.
Går det an å "dressere" en katt som er over alt?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 22:47   #3
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Skulle gjerne visst hvem som eide hvilken katt her, det er mange og jeg har ikke peiling på hvor de hører til.

Sånn er det hos oss også. Jeg aaaaner jo virkelig ikke hvem som eier alle kattene, ellers skulle jeg vel tatt meg en tur til eieren og bedt de dressere katta si.

Gammel 09-07-12, 22:53   #4
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Nei, det er så klart ikke enkelt når man ikke vet hvem som eier kattene, det er jeg jo enig i. Men jeg ser det ikke derfor som at katteeiere er fritatt ansvaret over dyret de eier, det var bare det jeg mente. Det går nok dessverre ikke å lære en katt at "dit får du ikke gå", men som eier ville i alle fall jeg betalt for produkter man kjøper i et forsøk på å holde kattene unna eiendommen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.