|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger på ferie?Når jeg og mine to småjenter er på sydenferie, går det fort tusen kr dagen. Da spiser vi både lunch og middag etc ute på restaurant.
|
|
|
#42 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger på ferie?Barn til og med 12 år spiser gratis fra en barnebuffet i følge med betalende voksen på Sunwing Resort. Der er og is og frukt til dessert. Drikke må man betale for. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger på ferie?
Nei, altfor lite for 3 pers.selv om dere skal lage 2 måltider pr.dag selv. Jeg ville regnet 1000,- pr.dag, og jeg ville gått for inclusive eller all inclusive om du skal på Sunwing. De pengene sparer dere fort inn for barn under 12 spiser gratis.
|
|
|
#44 |
|
Ferdig!
Sv: Hvor mye penger på ferie?Det går alltid mer pengen enn man tror. Og legg inn penger for bademadrasser også og annet vannlekestæsj. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Er frisk!
|
Det GÅR ikke mer penger enn man tror. Man VELGER å bruke mer penger HVIS man har dem. Hvis man ikke har dem, må man velge å la være å kjøpe bademadrasser og annet vannlekestæsj. Man må velge å kjøpe færre iser. Man må velge å spise middag ute to ganger mindre enn hva man ideelt sett hadde hatt lyst til.
|
|
|
|
#46 |
|
Ferdig!
Sv: Hvor mye penger på ferie?Ja, ok. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hvor mye penger på ferie?Vi er akkurat tilbake etter åtte dager i Tyrkia med all inclusive. To voksne og tre barn. Status etter hjemkomst er at vi brukte åtte tusen kroner - inkludert 750 kroner for parkering på Gardermoen. De åtte tusen kronene er stort sett paraseiling, vannscooter, delfinshow og andre aktiviteter. Bademadrasser også, hehe. Så gikk det et par tusen til shopping tenker jeg - vi er ikke storshoppere. Og en tusenlapp til "diverse" eller noe sånt (=vi aner ikke hva pengene er brukt til, men de er brukt. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Skal rømme
|
Dette er min opplevelse også. Hvis alt flyter litt og man ikke har planlagt eller tenkt gjennom ting så går pengene altså. Da bruker man de pengene man har (eller i allefall gjør jeg det). Men hvis jeg planlegger på forhånd og tenker at, ok det passer at jeg bruker X antall penger på ditten og datten, så er det lettere å ha kontroll på pengebruken, og det føles helt ok også i etterkant.
|
|
|
#49 |
|
Ferdig!
Sv: Hvor mye penger på ferie?Poenget mitt er at selv om man har feriebudsjett så bør man kanskje beregne litt mer enn man nettopp fordi den brusen, isen, frukten, turen eller hva som helst ofte blir litt mer enn man tror, og legger man ingen slike ting inn i budsjettet så kan man noen ganger få seg en overraskelse. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
maler
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Man kan velge å ha stålkontroll når man er på ferie og dermed bruke ganske lite. Men hvis man velger å "ha litt ferie", dvs unne seg litt ekstra her og litt shopping der så går pengene fortere enn man tror. Den sammenlagte mengden småutgifter baller på seg.
|
|
|
#51 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye penger på ferie?Men MAT er dyrt på Gran Canaria, så det skal godt gjøres å klare seg med 500 pr dag uansett hvor flink man er, er jeg redd. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Hvor mye penger det går kommer veldig an på dere og hvilke krav dere har. Jeg reiste mye som student og levde ekstremt billig også i høykostland. Det gikk ut over kvaliteten på mat og komforten på opplevelsene, men det er mulig å gjøre mye billig. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Er på en måte enig med det, ,men da må man faktisk (mange i alle fall) ikke ta med seg mer enn man har råd til å bruke eller være veldig flink til å ikke bruke mer enn man faktisk har råd til.
|
|
|
#54 |
|
VeloppDragen
|
Det kan styres ved å bruke kontanter underveis. Da ser du hvor mye du har igjen.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
Ja småshopping er dyrt, men hvor viktig småshopping, dyre restaurantbesøk, utflukter og slikt betyr varierer jo også veldig. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|