|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen min
På samfunnsnivå er jeg veldig enig.
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Jeg tror veldig få automatisk velger privatskole. Men at man velger før man har prøvd nærskolen synes jeg er helt logisk, det å bytte skole er ikke noe man ønsker å gjøre ofte, man vil helst treffe noe som virker på første forsøk slik at ungen kan beholde klassen sin. Vi var på omvisninger og samtaler med rektor, leste erfaringer og snakket med foreldre i nærmiljøet. Og endte på nærskolen selv om det var under sterk tvil. Og da var reisevei og venner i nærmiljøet viktiste argument, hadde de aktuelle skolene ligget nærmere der vi bor kan det hende utfallet hadde blitt annerledes. Eller hvis vi ikke hadde hatt en veldrevet nærskole. Vi er fortsatt i tvil om vi burde valgt annerledes selv med ulempene med reisevei. Men vi bytter ikke nå med mindre vi flytter.
|
|
|
#5 |
|
Er frisk!
|
Sv: Vurderer Montessori-skole for sønnen minJeg er så sosialdemokratisk av meg at det ikke i min villeste fantasi ville falle meg inn å velge privatskole. Jeg tenker som så at det faglige skal vi vel alltids få pynta på hjemme hvis det skulle skorte, men verdien av at barn i et nabolag går på samme skole og har felles referanseramme og miljø er det ikke så lett å erstatte. Også tenker jeg at barna mine som er relativt enkle og veltilpassede barn er fine barn å ha i den offentlige skolen og sikkert kan bidra til et godt klassemiljø.
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jo, men det er svært, svært lenge til Knerten skal lære noe av mattetimene på skolen. De har overhodet ingen tilrettelegging, og han er nå omtrentlig på 3.klassenivå. Vi regner med at vi står for matteopplæringen av ungene i flere år fremover. De etterspør det og vi har kompetansen.
|
|
![]() |
| Emneord |
| montesorri, pedagogikk, skole, utdanning |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|