Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

California. Hva må man få med seg og hva må man shoppe?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-12, 11:58   #21
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: California. Hva må man få med seg og hva må man shoppe?

California! San Diego, Santa Cruz, San Francisco ...

Indio ved Palm Springs, mot Las Vegas fra Los Angeles, er virkelig også ei lita innlandsperle! Grand Canyon er så fantastisk og storslått og mesterlig og magisk at det nær sagt ikke kan beskrives med ord.

Sukk hjerte, brist ikke! *lengter*

Gammel 20-06-12, 12:05   #22
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg synes Carmel er fint, men det er veldig "Californias svar på rivieraen"; dvs. at alt er overpriset og jukse-italiensk og jukse-fransk. Men sjarmerende, for all del.

Jeg savner Santa Cruz og hele området så fælt, to og en halv måned etter hjemreise, at jeg nesten ikke klarer å svare i tråden. Men altså. Kjør Coast highway 1 mellom San Francisco og Carmel, eller aller helst ned til Big Sur. Mellom SF og Carmel stopper du i Santa Cruz. Men før du kommer så langt så stopper du på Swanton Berry Farm og kjøper jordbær og kjøp for all del verdens beste kakao! Og olallieberrysyltetøy. Du kan også stoppe i Davenport og gå på Whale Bakery og spise lunsj, eller bare kjøpe med noen knallgode bakervarer. (Bearclaw med mandelfyll, f.eks). Så videre til Santa Cruz. Hovedgata (Pacific Ave) har masse små butikker som ikke er kjedebutikker, og en veldig bra bokhandel. Spis dessert på Chocolate ved siden av bokhandelen. Eller kjøp med dere picnic på økosupermarkedet New Leaf på vestsiden av byen og dra ned til Natural Bridges-stranda og spis ved bordene i utkanten av stranda under eucalyptustrærne. Hvis fornøyelsesparkbehovet ikke er dekket så er det en rett ved bystranda, Santa Cruz Boardwalk. I andre enden av bukta ligger Monterey, som har veldig bra akvarium. Mellom Santa Cruz og Monterey er det et sted som heter Moss Landing, der er det en sjømatsrestaurant med en stor parkeringsplass foran, parker der og se på de hundre sjøløvene som har okkupert flytebrygga. Og litt lenger ute er det en flokk ("a raft") med havotere. Ok, jeg kan fortsette i det uendelig. Spør hvis det er noe! :går etter lommetørklet:

Nå fikk jeg en skikkelig, skikkelig sentimental reaksjon her kjente jeg ...og jeg var bare på besøk i 10 dager!!

Gammel 20-06-12, 12:24   #23
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg har flydd med Virgin, og ver KJEMPE fornøyd!
Det er noen år siden, men tipper de er vel så bra nå.

Har ikke så mange tips, utenom tom koffert og masse penger.
Nike town har mange kule Nike sko.
Vi var også i Carmel og så var vi et sted som heter Solvang(Dansk "by").
Santa Barabara var også kjempefint, der bodde vi i 4-5 dager.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 12:33   #24
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Hearst castle var imponerende! Var der i -97. Mange år siden
Vi skal bort igjen neste sommer er visstnok planen, så henger i tråden jeg og.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 13:10   #25
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Åååå blir rent misunnelig når denne tråden kommer opp.

God tur og kos dere masse

Gammel 20-06-12, 14:03   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg har flydd med Virgin, og ver KJEMPE fornøyd!
Det er noen år siden, men tipper de er vel så bra nå.r.

De skal visstnok ha rustet opp flyparken så da satser vi på at det blir bra.

Gådd, tror aldri jeg har hatt så reisefeber før...

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 15:04   #27
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Reisefeber her også! Vi skal kjøre samme ruta i midten av juli. Våre planer innbefatter overnatting følgende steder: LA, Santa Barbara, Monterey, Berkeley/San Fransisco, Mammoth Lakes, Las Vegas og San Diego

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.