Sv: Gran Canaria
Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.
Jeg synes Sparbutikken i Arguineguin er ok priset. Ikke kjempebillig, men ikke så dyrt som i Norge heller. Det ligger en grei italiensk restaurant ved siden av Sjømannskirken langs sjøen, der er det fint å sitte i solnedgangen. 
Hvilket hotell skal dere bo på?
Mens jeg vil avbefale den restauranten. Ingen av oss syns maten der var noe særlig. Det er ikke ofte jeg ikke spiser opp maten min, men der klarte jeg rett og slett ikke presse det i meg. De som spiste pizza der syns det smakte greit, jeg har bare spist pasta.
Restauranter jeg vil anbefale er Rossini som ligger nede ved vannet i ett av hotellene. Veldig god mat.
Los Canarios ovenfor "det blå senteret" (Angora) har også veldig god mat.
Det er også ok å ta direktebussen til las palmas hvis du vil shoppe litt. Jeg mener det var buss nr 91 som gikk direkte (eller var det 90 ?). Vi gikk på ved bensinstasjonen bortenfor sparbutikken, men det kan godt hende det er et busstopp nærmere hotellet ditt. Ved busstasjonen i las palmas kunne minstemann leke i timesvis på lekeplassen som er ett sjørøverskip. Det var en grei avslutning på shoppingdagen.