Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)
Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.
Nå tror jeg du tillegger damen mer...intelligens enn det hun har.
Jøye meg. Really??
Hennes intelligens kommenteres, det brukes benevnelser som grådig, smålig, frekk, egoisme, idioti, dumskap, pinlig, rystende, kommentarer om denne navngitte personens mulige yrke og spørsmål om hun "virkelig" er fattig, født uten skamvett, kynisme, og kjipe kommentarer om klærne hennes (!).
Og hvilken horrible synd har dama begått? Hun har benyttet seg av Kiwis Frukt og Grønt-garanti som gir doble penger tilbake "hvis du ikke er fornøyd". Hun har tjent en god sum penger.
Hun har ikke lurt noen, ikke stjålet noe, ikke plaget noen eller skadet noen, ikke utnyttet smutthull, ikke snytt på skatten, ikke "glemt" å betale for noe som kassadamen ikke hadde slått inn, ikke gjort noe ulovlig - eller for den sakens skyld slemt - overhodet.
Faktisk.
Og ja, Kiwi har tapt noen penger på det, men det er på en måte Kiwis feil - ikke hennes. Når de nå først har denne garantien på plass så får de jo selv sørge for å følge den opp. (også kan de jo sette samme jordbærpallen ut til salgs dagen etter hvis de vil. Det skjer vel neppe to ganger på rappen at noen kommer og gjør slikt?)
Å kontakte avisen fordi hun måtte vente over natta på pengene? Ja, jo, neih - det virker jo litt underlig men samtidig - hvis hun fikk inntrykk av at Kiwi ikke kom til å følge opp sin egen avtale er det jo forståelig. At journalisten skrev en relativt underlig artikkel om dette? Ja.
Men derfra til å si så mange negative, kjipe ting om et annet menneske som vi driver med her inne på fp nå? En NAVNGITT person ingen (?) av oss kjenner? Nei ærlig talt altså. Jeg kjenner _det_ er noe jeg blir rystet av. Makan til sniping.
|