Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Den beste parfymefrie solkremen?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-12, 18:44   #37
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den beste parfymefrie solkremen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvor har du dette fra? Både jeg og sønnen min blir solbrent etter 30 minutter i sola med faktor 15. Vi kan gå mye lenger med faktor 20 eller 30.

Leste det for lenge siden. Det jeg finner nå f.eks her er at faktor 15 stopper ca 93% av UV-B-strålene, faktor 20 95% og faktor 60 98%.

Her står det at faktor 15 stopper 93,3%, faktor 20 stopper 95% og faktor 30 stopper 96,6%.

Ikke store forskjellen når man passerer faktor 15 og jo høyere faktor jo mer skit er det jo i solkremen. Særlig de med kjemisk filter. Ungene bruker kun partikkelfilter på de delene av kroppen som ikke dekkes av uv-tøy og de har aldri blitt solbrente. Faktoren har variert fra 15-30, avhengig av solkremen.

Blir dere solbrent etter 30 min med faktor 15 så er det kanskje solkremen det er noe feil med?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.