Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Grader av moderering (spesielt i blogger)

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-12, 14:59   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, kanskje ikke. Og der er det en grense mellom "vanlige" foruminnlegg og blogger. Jeg kan godt se at en tråd utvikler seg uheldig og si ifra som vanlig bruker lenge før det er aktuelt å si ifra som moderator.

Men hvis jeg leser en blogg som moderator (selv om den er lukket for meg som privatperson), skal jeg da ikke si ifra om ting som utvikler seg uheldig? Jeg skjønner godt at man ikke liker å få kommentarer fra folk som ikke er "innvitert inn", men samtidig kan det være greit å si ifra på et tidlig tidspunkt.

Er det lov å ønske seg noe?

Jeg syns det er kjekkest om en praktiserer litt orden. Enten er det så drøyt at man går inn som modde og sier fra at det er nok og signerer med moderatorisk hilsen - vel og merke i blogger man ikke er invitert til å delta - eller så holder man seg unna. Er det som skjer på irritasjonsnivå eller ikke alvorlig nok til skikkelg modding enda så bør man avstå fra å modde også.

En som har tilgang kommenterer selvsagt som alle andre og helt fritt.

Tanken min er at det i stor grad praktiseres selvjustis på forumet. Tråder stanses som regel ikke med modding, det er i hovedsak selvjustisen som ordner opp. Det er ryddig å ha det sånn i blogger også etter min ringe mening.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.