Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man snu et b-menneske?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-12, 14:10   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Appelsin: Når man sier slikt viser det jo bare at 1) Du er A-menneske og 2) Du forstår ikke hvordan det er. Dette er ikke noe man kan styre selv. Jeg tror ikke du ville hatt det så bra om du måtte stå opp og dra på jobb kl 3 på natten hver natt.

1) Jeg vet ikke hva jeg er. Jeg får aldri nok søvn uansett. Men jeg har fine barn og klager ikke.

2) Jeg har en b-menneske-mann som klarer seg helt fint og som får mye mer søvn enn jeg gjør.

Gammel 07-06-12, 14:12   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

2) Jeg har en b-menneske-mann som klarer seg helt fint og som får mye mer søvn enn jeg gjør.

Igjen, mennesker er forskjellig. Jeg klarer meg fint jeg også, og jeg får mer søvn enn mannen min. Men jeg er B-menneske og det er ikke han, så han får likevel en større prosentandel av optimal søvn enn det jeg gjør og er derfor mer uthvilt enn meg på tross av færre timers søvn.

Gammel 07-06-12, 15:14   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Igjen, mennesker er forskjellig. Jeg klarer meg fint jeg også, og jeg får mer søvn enn mannen min. Men jeg er B-menneske og det er ikke han, så han får likevel en større prosentandel av optimal søvn enn det jeg gjør og er derfor mer uthvilt enn meg på tross av færre timers søvn.

Men det behøver jo ikke å ha noe å gjøre med hvilken type menneske man er. Det er individuelle forskjeller på søvnbehov også.
Jeg trenger mer søvn enn mannen min gjør.

Forresten synes jeg det er rart at det virker som du tror jeg bare kan irritere meg over sutring fra mennesker som er ulik meg selv.
Jeg irriterer meg over sutring fra (enkelte) b-mennesker = jeg må være a-menneske selv.
Verden kan da umulig være så enkel.

Gammel 07-06-12, 16:20   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et veldig b-barn. Jeg tilrettelegger på den måten at jeg vekker henne litt før hun må stå opp og lar henne ligge litt og våkne langsomt, evnt lese eller gjøre noe annet. Og jeg lar henne, og resten av familien, komme ned til dekket frokostbord. Jeg er a-menneske og morgenvåken, så for meg er det greit å stå opp litt tidligere, og det at vi har litt tid om morgenen gjør at a/b kommunikasjonen går litt lettere. Til gjengjeld forventer jeg at mannen følger opp barn som ikke får sove om kvelden, for da er jeg trett og sur og har lyst på litt tid for meg selv.

Jeg tror ikke at det er lett å endre slike rytmer. Selv er jeg veldig a og sliter med at uansett hvor sent jeg er oppe, så får jeg ikke sove lenge om morgenen. Og det betyr at en sen kveld er vanskelig. Jeg blir fryktelig trett og jeg vet at jeg blir trett dagen etter også fordi jeg ikke får sove ut. I ekstreme tilfeller, når jeg virkelig er utkjørt, kan jeg sove til 10 (kanskje). Problemet er at det at jeg våkner, ikke betyr at jeg er uthvilt. Jeg er like trett. Jeg får bare ikke sove.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.