Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-12, 09:15   #11
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Nå har du fått tips om det meste, men jeg legger fokuset på det viktigste: Du trenger selvsagt et hjemmestrikka Mor Signe-teppe og et fint hentesett!

Det viktigste til oktoberbabyen her var egentlig ull-silke-tøy (body + strømpebukse) til å ha innerst og en god ulldress til å ha i vogna. Og en god del mer tøy enn jeg trodde i de minste størrelsene, for selv om de vokser ut av dem raskt, er det da man er mest utsatt for sprutgulp, bæsj overalt osv. Du får sannsynligvis ganske mye bomullstøy i str. 62-68, så det er det ikke noe vits i å kjøpe. I det store og hele har vi sjelden brukt bukser før i barnehagealder her i huset, med unntak av en og annen tykk ullbukse. (Den vi fikk til Alkymisten var en fin modell. )

Også syns jeg du skal skaffe deg noen gode ammetopper. Jeg liker Boob.

Ellers kan du få prøvekjøre bæretøy så det ljomer etter hos meg. Det elastiske sjalet har vandret videre til søstra mi, men jeg har Manduca og mei tai og ringslynge. Elastisk sjal er uansett ikke noe man bruker etter det første halvåret omtrent.

Du kan få tøybleieinnføring også. Søster har tatt over lommebleiene våre, men hvis det viser seg at de ikke kommer til å bruke dem, er det muligheter der også. Det finner de nok ut i god tid før oktober.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.